Hospodársky denník
USD50,995 Sk
EUR43,109 Sk
CHF28,557 Sk
CZK1,217 Sk
  Štvrtok  21.Septembra 2000

Nesprávne zdanenie

... ako sa správne sťažovať?

Ak zamestnávateľ nezrazí z príjmu zamestnanca daň v správnej výške, zákon o daniach z príjmov ustanovuje, ako má postupovať. Podľa ustanovenia § 49 tohto zákona má právo v lehote 60 dní odo dňa, kedy k zrážke došlo, požiadať platiteľa dane o vysvetlenie, pričom musí uviesť pochybnosti o správnosti zrazených preddavkov. Platiteľ dane je povinný podať zamestnancovi vysvetlenie do 30 dní odo dňa, kedy žiadosť dostal, a v tej istej lehote prípadnú chybu opraviť.

Ak zamestnanec nebude súhlasiť s postupom platiteľa dane, môže podať sťažnosť na jeho postup správcovi dane, v ktorého obvode má platiteľ sídlo alebo trvalý pobyt, a to do 30 dní odo dňa, kedy dostal predmetné oznámenie platiteľa dane. Správca dane, daňový úrad, má potom povinnosť uvádzané skutočnosti preveriť, o sťažnosti rozhodnúť a rozhodnutie doručiť jednak zamestnancovi, ako i platiteľovi dane. Proti nemu sa môže zamestnanec aj platiteľ dane odvolať. Lehota na odvolanie je 30 dní od doručenia. Na toto konanie sa nevzťahuje zákon o sťažnostiach.

Dagmar Piršelová

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.