Hospodársky denník
USD49,629 Sk
EUR43,589 Sk
CHF28,636 Sk
CZK1,228 Sk
  Utorok  26.Septembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Otvorene hovoriť o problémoch rezortu

Fakty, ktoré uverejnil Hospodársky denník v článkoch - Kamufláž nezákonnosti, Chcete leteckú spoločnosť? a Budeme mať novú leteckú spoločnosť - som nechal dôsledne preveriť. Dovoľujem si Vás informovať, že v danom "probléme" sa už vyjasnilo. Air Slovakia má k dispozícii nové lietadlo Boeing 737-200, ktoré Letecký úrad akceptoval zápisom v registri. Tým sú splnené podmienky Leteckého úradu a o niekoľko dní začne lietať na pravidelných linkách z Bratislavy do Tel Avivu, Kuvajtu a Larnaky. Verte, že som naozaj zdielny a možno so mnou viesť otvorený dialóg aj o problematických záležitostiach rezortu, na čele ktorého stojím. Budem rád spolupracovať práve s Vašim periodikom, ktoré považujem za nie senzáciechtivé.

Jozef Macejko

minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR

Stanovisko MDPT k mediálnej kauze

V posledných dňoch publikovali viaceré slovenské médiá informácie, že MDPT SR, konkrétne úradníci Sekcie civilného letectva ministerstva, "nadbiehajú" súkromnej leteckej spoločnosti Air Slovakia:

- že ministerstvo presadzuje zmeny smernice, ktorá by mohla ohroziť bezpečnosť v letectve

- že spoločnosť Air Slovakia BWJ, ktorá nedisponuje momentálne žiadnym funkčným lietadlom, by tým nestratila osvedčenie leteckého prevádzkovateľa

- a teda, že týmto by letecká spoločnosť od 1. 8. 2000 nemohla zaniknúť, tak ako to požaduje Letecký úrad SR.

Banálnym spôsobom sa v masmédiách pertraktovali tzv. zaručené informácie, ktoré navonok vyvolali

mediálnu kauzu,

že MDPT SR nedodržiava v leteckej doprave zákony, čiže ich mieni upravovať podľa "politických sympatií" k vládnej koalícii. Čo je podstatou tohto medializovaného problému?

Letecká spoločnosť Air Slovakia BWJ sa dostala do problémov, keď prevádzkovanie ich prenajatého lietadla Boening 737 zablokoval jeho majiteľ, ktorý sa ho rozhodol pre neplnenie podmienok vzájomnej zmluvy priamo predať inému záujemcovi. Náhradné lietadlo Boeing 737 je ešte len v štádiu preberania z USA. Momentálne si Air Slovakia prenajíma na dovolenkové charterové lety služby s posádkou i poistením od Leteckého útvaru Ministerstva vnútra SR, platené ako dlhodobý prenájom. Spoločnosť vlastní a má zapísané v registri lietadiel ešte starší Boening 727, ktorého letovú spôsobilosť požiadal Letecký úrad SR dokladovať.

Podstata kauzy spočíva v tom, že Letecký úrad SR, ako štátny odborný dozor v letectve, komunikuje s Air Slovakia o "výmaze" spomínaného sporného lízingového lietala B 737-200 z registra lietadiel SR na podnet Aviation Systems International, INC., už od 22. mája. Popri Memorande o porozumení, ktoré predložili účastníci správneho konania, bol uzavretý aj Dodatok k nájomnej zmluve, v ktorom sa stanovilo jej nové trvanie do 31. júla. Po uplynutí tohto termínu

neboli dodržané

záväzné ustanovenia dohody, a teda Letecký úrad SR v zmysle našich právnych predpisov vydal dňa 1. augusta rozhodnutie o výmaze uvedeného lietadla z Registra lietadiel SR a o vylúčení odkladného účinku opravného prostriedku proti tomuto rozhodnutiu v súlade so zákonom č. 71/1967 Zb. o správnom konaní, predpisom MDPT SR L7 Značky štátnej príslušnosti a registrované značky lietadiel a Doplnkom č. 1 do úpravy č. 24/96 MDPT SR, ktorou sa mení a dopĺňa Predpis L7.

Zákonná lehota na podanie odvolania proti tomuto rozhodnutiu Leteckého úradu SR o výmaz lietadla Boening 737 z registra lietadiel uplynula 18. augusta. Spoločnosť Air Slovakia nezanikla k 1. augustu bez ohľadu na prijatie či neprijatie zmeny Smernice. Prijatie zmeny Smernice sa pozastavilo, aby sa vyhlo možným náznakom väzby na kauzu. V správnom konaní s Air Slovakiou sa postupuje ďalej v zmysle zákona o správnom konaní.

A celkom na záver. Nejde o žiadne "rodinkárčenie" či nadržiavanie komukoľvek, nejde ani o likvidáciu slovenských leteckých dopravcov. Ministerstvu dopravy - a teda i leteckej doprave - ide o dodržiavanie zákonov. Zmena smernice nebola vyrobená na záchranu "spriatelenej" Air Slovakia "v čase, keď bol šéf sekcie na dovolenke". Návrh zmeny smernice sa pripravoval dávno pred 1. augustom, ešte v čase prítomnosti generálneho riaditeľa sekcie civilného letectva MDPT SR. Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií je pripravený skončiť túto rozpornú mediálnu kauzu aj pomenovaním zodpovedných pracovníkov

a riešiť ju

aj osobným postihom.

Vec: Licencia leteckej spoločnosti Air Slovakia BWJ, s. r. o. - stanovisko

1. Letecká spoločnosť Air Slovakia BWJ, s. r. o., je držiteľom Licencie na vykonávanie leteckej dopravy za odplatu č. 014 vydanej rozhodnutím MDPT SR č. j. 4290/320/99 dňa 21. decembra 1999. Licencia je vydaná na dobu určitú do 31. 12. 2000. Spoločnosť je ďalej držiteľom Osvedčenia prevádzkovateľa lietadla č. SK/010 vydaného dňa 6. 8. 1999 Leteckým úradom

2. Letecký úrad SR vydal dňa 23. 8. 2000 dve rozhodnutia týkajúce sa Osvedčenia prevádzkovateľa lietadla leteckej spoločnosti Air Slovakia č. SK/010 vydanej dňa 6. 8. 1999:

- rozhodnutie č. j. 5936/410/2000 o zmene Prevádzkovej špecifikácie vydanej k osvedčeniu prevádzkovateľa lietadla v zmysle Rozhodnutia Leteckého úradu č. j. 3642/745-410/2000 zo dňa 1. 8. 2000, ktoré nadobudlo právoplatnosť dňa 18. 8. 2000 o výmaze lietadla typu Boeing B737-230 poznávacej značky OM-BWJ z Registra lietadiel SR,

- rozhodnutie č. j. 5939/410/2000 o pozastavení platnosti Osvedčenia prevádzkovateľa lietadla č. SK/010 a Prevádzkovej špecifikácie k nemu.

3. Prevádzkovateľ prevzal obe rozhodnutia dňa 24. 8. 2000.

4. Proti rozhodnutiam bolo možné podať odvolanie v lehote 15 dní odo dňa doručenia, t. j. do 8. 9. 2000. Zo strany Leteckého úradu zatiaľ nebola táto skutočnosť ministerstvu oznámená.

5. V zmysle rozhodnutia č. j. 5939/410/2000 je spoločnosť Air Slovakia povinná v lehote do 5 dní od nadobudnutia právoplatnosti uvedených rozhodnutí, t. j. do 13. 9. 2000, predložiť Leteckému úradu SR originál Osvedčenia prevádzkovateľa lietadla a prevádzkovej špecifikácie č. SK/010.

6. V zmysle § 37 ods. (6) podmienkou na udelenie licencie je aj osvedčenie prevádzkovateľa lietadla. Podľa ods. (10) je držiteľ licencie povinný bezodkladne oznámiť ministerstvu skutočnosti, ktoré majú vplyv na plnenie podmienok na udržanie platnosti licencie. Metodický pokyn MDPT SR č. 28/98 podľa § 8 limituje toto obdobie 15 dňami.

7. Po oznámení právoplatnosti rozhodnutia č. j. 5939/410/2000 Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, sekcia civilného letectva, ako príslušný správny orgán začne správne konanie vo veci.

počasie

n Dnes bude veľká oblačnosť až zamračené. Na severe a východe miestami malá oblačnosť. Ojedinele slabé zrážky. Najvyššia denná teplota 15 až 20 stupňov. Slabý vietor. Teplota na horách vo výške 1500 m 7 stupňov. V stredu a vo štvrtok bude prevažne oblačno a ojedinele slabé zrážky. Zrána hmlisto. Najnižšia nočná teplota 10 až 5, v horských dolinách pri prechodnom zmenšení oblačnosti +3 až -1, najvyššia denná teplota 16 až 21, na Orave, v Liptove a na Spiši okolo 14 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 6.47 a zapadne o 18.37 hod.

Amsterdamzamračené17
Aténypolooblačno26
Belehrad oblačno18
Berlínoblačno14
Bratislavaoblačno17
Bruseloblačno17
Budapešťoblačno17
Bukurešťpolooblačno15
Frankfurtoblačno17
Helsinkipolojasno14
Istanbuloblačno19
Kodaňoblačno15
Kyjevoblačno13
Lisabonpolojasno24
Londýnprehánky15
Madridoblačno25
Milánopolooblačno23
Moskvapolooblačno15
Oslojasno14
Parížoblačno22
Prahaoblačno16
Rímjasno 25
Sofiapolooblačno15
Štokholmskoro jasno15
Varšavapolooblačno14
Viedeňoblačno17
Záhrebpolooblačno18
Ženevaoblačno19

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.