Hospodársky denník
USD47,778 Sk
EUR42,749 Sk
CHF27,602 Sk
CZK1,209 Sk
  Pondelok  4.Septembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Na vine bol kovový predmet

Rolovaciu dráhu nikto pred štartom neskontroloval

Paríž (TASR/ČTK/Hd) - Predbežná správa francúzskeho Úradu pre vyšetrovanie leteckých nehôd (BEA) potvrdzuje hypotézu, že nedávne zrútenie dopravného nadzvukového lietadla typu Concorde francúzskej spoločnosti Air France pri Paríži zapríčinila prasknutá pneumatika. Experti vo svojej správe uvádzajú, že rolovacia dráha parížskeho letiska Charlesa de Gaulla, z ktorej sa vzniesol havarovaný stroj, neprešla v tragický deň zvyčajnou inšpekciou pre požiarne cvičenie. Francúzski vyšetrovatelia potvrdili i nález 43-centimetrového kovového predmetu na štartovacej dráhe. Ten asi zapríčinil prerezanie pneumatiky lietadla, čo odštartovalo reťaz fatálnych zlyhaní. Tvar nájdeného kusu kovu s nitmi - pravdepodobne z iného lietadla - zodpovedá tvaru rezu na jednej z pneumatík, a BEA preto usudzuje, že rez bol spôsobený práve týmto predmetom. Nikto však doteraz neobjasnil, odkiaľ sa tam dotyčný predmet zobral. Je len zrejmé, že kusy prasknutej pneumatiky poškodili palivové nádrže na ľavom krídle lietadla, čo spôsobilo značný únik paliva, následný požiar v oblasti dvojice ľavých motorov a postupné vypovedanie činnosti oboch pohonných jednotiek. Potrvá však pravdepodobne mesiace, dokonca aj roky, kým bude možné vypracovať konečnú správu, ktorá vysvetlí príčiny nehody. Už teraz si však možno položiť otázku, koľko bude leteckú spoločnosť Air France skutočne nehoda a odstraňovanie jej následkov, ako aj prevádzka concordov stáť?

Počasie

Na väčšine nášho územia očakávame prevládanie počasia, ktoré môže podmieniť intenzívnejšie ťažkosti u osôb s vysokým tlakom krvi (anginózne bolesti), ako aj bolesti kĺbov, starších poranení a jaziev. Je sklon k zhoršeniu ekzematóznych kožných ochorení a k depresívnym stavom. Spánok je zväčša hlboký s dobrou regeneráciou síl organizmu. Pri vegetatívnej dystónii je zvýšená potreba spánku. Predpokladáme, že uvedené zdravotné ťažkosti budú zväčša miernej intenzity. Je náchylnosť k dýchacím a tráviacim ťažkostiam.Zajtra predpokladáme pretrvávanie uvedených účinkov počasia na meteosenzitívnych ľudí na severe a východe územia, na západe očakávame ich ústup.(zč)

Dnes bude premenlivá, na juhu časom zmenšená oblačnosť. Miestami, najmä na severe prehánky, na hrebeňoch Tatier snehové. Najvyššia denná teplota 17 až 21, na Kysuciach, Orave, v Liptove a na Spiši okolo 15 stupňov. Severozápadný, na východnom Slovensku južný vietor 3 až 7 m/s. Teplota vo výške 1500 m klesne na 6 stupňov. V utorok bude v noci a zrána zmenšená, cez deň prevažne veľká oblačnosť a na viacerých miestach sa vyskytnú prehánky, postupne od výšky 1600 m snehové. V stredu na juhu západného a stredného Slovenska bude polooblačno až oblačno a prehánky sa vyskytnú už len ojedinele. Naďalej pomerne chladno. Najnižšia nočná teplota 10 až 5, v údoliach a kotlinách okolo 3 stupňov, najvyššia denná 13 až 18, v stredu na juhu miestami okolo 20 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 6.17 a zapadne o 19.23 hod.

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 30. 8. 2000: Bratislava 100,07, Sliač 98,02, Košice 98,97, Poprad 93,76, za 31. 8. 2000: Bratislava 99,49, Sliač 97,52, Košice 98,54, Poprad 93,31, za 1. 9. 2000: Bratislava 98,97, Sliač 96,95, Košice 97,89, Poprad 92,65, za 2. 9. 2000: Bratislava 99,16, Sliač 97,10, Košice 97,99, Poprad 92,71.

Amsterdamdážď19
Atényjasno33
Belehraddážď19
Berlínoblačno17
Bratislavapolooblačno19
Bruselpolojasno19
Budapešťoblačno19
Bukurešťoblačno22
Frankfurtprehánky16
Helsinkizamračené16
Istanbuljasno31
Kodaňjasno15
Kyjevpolooblačno18
Lisabonjasno30
Londýnjasno19
Madridzamračené25
Milánojasno21
Moskvadážď17
Oslozamračené13
Parížpolooblačno18
Prahadážď15
Rímoblačno26
Sofiaprehánky22
Štokholmprehánky18
Varšavaprehánky15
Viedeňprehánky17
Záhrebdážď17
Ženevajasno18

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.