|
|||||||||||||||||
Piatok 8.Septembra 2000 |
|
|||||||
Piloti v legendárnej MonzeKto z jazdcov sa vo formule 1 najlepšie rozlúči s Európou? Už len štyri Veľké ceny zostávajú do konca seriálu MS formuly 1 v sezóne 2000. Najbližšia zastávka bude na legendárnom talianskom okruhu Monza a platí za poslednú časť seriálu na európskom kontinente. Potom už celý pretekársky cirkus odcestuje na americký (USA) a ázijský (Japonsko a Malajzia) kontinent. Scenár sa nezopakuje Vlani sa skončili preteky prekvapujúcim víťazstvom Frentzena na Jordane a nezabudnuteľným momentom sa stal plač Mika Häkkinena, ktorý stratil vedúcu pozíciu po vlastnej jazdeckej chybe. Tento rok je však fínsky šampión silnejší ako kedykoľvek v minulosti a podobný scenár možno ťažko očakávať. Aj keby sezóne prospelo, aby vyhral už aj niekto iný ako strieborný West McLaren Mercedes alebo červené Ferrari. Pri ich nadvláde v hodnotení MS je to však asi iba snom. Obaja jazdci West McLaren Mercedes sa pred pretekmi zúčastnili na reklamných akciách svojich tímov. Häkkinen sledoval v litovskom Kaunase na vlastné oči parádny kúsok svojho priateľa, akrobatického letca Jurgisa Kairysa, ktorý preletel dolu hlavou popod jeden z mestských mostov. David Coulthard sa zase ukázal na akcii v sídle hlavného sponzora, Hamburgu. Práve Coulthard intenzívne túži v Monze zabodovať naplno. Po skvelých výsledkoch v strede sezóny sa zdal byť najväčším konkurentom Michaela Schumachera, no v poslednom období opäť stráca na svojho kolegu. Monza je pre mňa mimoriadne dôležitá. Nejdem si tam pre body, idem vyhrať, vyhlásil víťaz z roku 1997. Zabudnúť na plač Rovnaký cieľ má aj Häkkinen, ktorý by tak chcel zabudnúť na vlaňajší plač, ale najmä Michael Schumacher. Ferrari bude v Monze opäť doma... Ako člen Ferrari som vlastne polovičný Talian a musím urobiť všetko pre to, aby sme naplnili očakávania tifosi, uviedol nemecký pilot. Häkkinen vedie o šesť bodov, ale stále ešte bojujeme o štyridsať a všetko je otvorené, nevzdáva sa M. Schumacher. Hoci dostal v posledných dvoch pretekoch - v Maďarsku a Belgicku - od Häkkinena príučku, jeho sebavedomie neklesá. Perličkou pretekov v Monze bude, že fanúšikovia tohto športu môžu v internetovej dražbe získať cieľovú zástavku, ktorou v nedeľu odmávajú víťaza Veľkej ceny Talianska. Pridávať cenu za šachovnicovú zástavku, ktorú po skončení pretekov všetci jazdci formuly 1 podpíšu, môžu záujemcovia do nedele do 12.00 hod. Do skončenia aukcie však nebude jasné, čie víťazstvo sa zástavkou spečatí, preteky sa totiž začínajú ako zvyčajne o 14.00 hod. Po prvých prestupoch sa pomaly upokojuje situácia v tímoch, už je však isté, že mladý Nemec Nick Heidfeld odchádza od Prosta do Sauberu a jeho miesto v bývalej stajni je voľné. Prost by mal v Monze uzavrieť napätú situáciu okolo motorov - údajne by mal podpísať zmluvu s Ferrari. V tíme Arrows si pre zmenu ponechali oboch pilotov, de la Rosu a Verstappena, no do Jordanu odchádza konštruktér Hamidy. MN&P Grand Prix Monza Dĺžka trate: 305,810 km Počet kôl: 53 Dĺžka kola: 5,77 km Minuloročný víťaz v najrýchlejších pretekoch: Frentzen (1:17:02,923) Najrýchlejšie kolo v pretekoch (1997): M. Häkkinen (1:24,808) Najrýchlejšie kolo v tréningu (1999): Häkkinen (1:22,432) |
|
||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |