|
|||||||||||||||||
Štvrtok 11.Januára 2001 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobca je na svetovej úrovniNa začiatku všetkého musí byť kvalita Výrobca porcelánových izolátorov Ceram Čab patrí medzi najrýchlejšie sa rozvíjajúcich výrobcov v tomto odvetví na svete. Po vstupe rakúskeho holdingu Frauenthal Keramik a po vytvorení spoločného podniku prostredníctvom zahraničnej skupiny Ceram, ktorá je tretím najväčším výrobcom elektrických izolátorov na svete, sa im otvorili dvere na mnohé, predtým nedostupné trhy. Podiel exportu sa zvýšil z 30 na 97 %, pričom tržby sa zvýšili za spoločných desať rokov päťnásobne. Obrat za uplynulý rok dosiahol výšku 400 mil. Sk. Ako však hneď na úvod návštevy zdôraznil generálny riaditeľ Ing. Ivan Košalko: Tento rast sme dosiahli predovšetkým odkrývaním vnútorných rezerv, ktoré boli podporené prevzatím technológií a know-how z materského koncernu. Ten, kto očakával, že hneď po zmene majiteľa dostaneme veľké investície, bol sklamaný. Najskôr sme si museli urobiť poriadok vo fabrike, naučiť sa riadiť projekty. Pokiaľ sme neboli schopní zvýšiť kvalitu, tak bolo škoda u nás vravieť o veľkých investíciách. Zvýšením kvality na najvyššiu priečku v koncerne a zvýšením rentability výroby izolátorov dokonca spôsobili utlmenie tohto druhu výroby v Nemecku a tiež vo Francúzsku. Svojich konkurentov predbehli nielen v kvalite, ale aj v nižších nákladoch. Jedným zo základných úspechov firmy je naša systematická personálna politika. Vyberáme najschopnejších mladých odborníkov a ponúkame im možnosť stále sa vzdelávať najmä v zahraničí. Celá fabrika, začnúc robotníkmi, musí sa pravidelne preškoľovať a adaptovať na nové technologické podmienky. Na vzdelanie venujeme prostriedky vo výške takmer 7 % z hrubej mzdy. To vraví za všetko. Pre mnohých je pri návšteve Ceramu Čab prekvapujúce, že u nich nefunguje celá séria ukazovateľov vo väzbe na mzdy a prémie, ale väčšinou iba jeden jediný, a tým je kvalita. Ako zdôrazňuje generálny riaditeľ Ing. Ivan Košalko, ak sa dosahujú špičkové výsledky v kvalite, tak musí fungovať všetko. Keď sledujem v rôznych firmách 6 - 8 ukazovateľov a na to zavesený prémiový systém, mám dojem, že riadiaci pracovníci v týchto podnikoch nemajú jasno v prioritách. Stojím si za tým, že stačí niekoľko dobre vybraných ukazovateľov, ktoré dokážu stimulovať firmu, a všetko ostatné príde samo. Napríklad v roku 2001 okrem kvality budem mimoriadne sledovať najmä dve veci. Po prvé inováciu našich výrobkov a po druhé investície. Rozhodli sme sa investovať vyše 35 mil. Sk do novej plnoautomatizovanej keramickej pece. Dozorná rada akciu schválila a o niekoľko dní po podpise zmluvy začneme s výstavbou. Je to najväčšia investícia v doterajšej histórii firmy. O niekoľko mesiacov po sprevádzkovaní pece by sa mala zvýšiť produkcia elektroizolátorov až o 20 percent. Jozef Kunik |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |