|
|||||||||||||||||
Piatok 12.Januára 2001 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Smrť nebola samovraždouSú dva druhy čitateľov detektívok - jedni, čo trpia s hrdinom až do samého a, samozrejme, víťazného konca a medzičasom majú niekoľko typov na páchateľa, pričom málokedy trafia presne, druhí, čo si najskôr prečítajú posledné listy detektívky a podľa toho čítajú riadok za riadkom či celé - pre nich už nezaujímavé - časti jednoducho vynechávajú - veď vlastne páchateľa už poznajú. Tí, ktorým sa do rúk dostane zaujímavé dielo anglickej spisovateľky Frances Galleymorovej Koniec Charlieho Makera (IKAR, preklad Viera Detková), majú na výber z týchto dvoch čitateľských zvyklostí. Upozorňujem ich však vopred, že úspešný z nich je iba ten prvý - čítať od prvej kapitoly až po posledný riadok kapitoly tridsiatej štvrtej. Lebo príbeh, ktorý autorka spracúva, je organickou väzbou za sebou nasledujúcich udalostí odohrávajúcich sa okolo mladej ženy Zoe po nepochopiteľnom a záhadnom nočnom telefonáte s jej manželom Charliem. Po prerušenom hovore sadá do auta, aby sa čím skôr dostala do Londýna, sama nevediac, kde by ho mohla nájsť. Do hry sa dostáva najvyspelejšia technika odpočúvania, skupina pátrajúca po skutočnej príčine smrti Charlieho natrafí na neľahké problémy. Záver tohto príbehu je viac ako prekvapujúci. Domnievam sa však, že aj ten, kto dobrú detektívku obľubuje a rád si vopred riešenie konštruuje, príde si na svoje. A to je prednosťou tohto napínavého románu z dosť nezvyčajného prostredia a s nevšednou zápletkou. (rhk) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |