Hospodársky denník
USD45,897 Sk
EUR43,664 Sk
CHF28,393 Sk
CZK1,234 Sk
  Pondelok  15.Januára 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Lokálnymi výhodami k vysokej flexibilite

Z vystúpenia predsedu predstavenstva Volkswagen AG Ferdinanda Piëcha

Je mi veľkou a osobitou cťou dnes prijať vami udelenú a medzinárodne uznávanú cenu Zlatý biatec. Ako automobilista je spravidla človek odmeňovaný za technické výkony v oblasti automobilov. Zlatý biatec bol v tomto roku udelený za osobitné angažovanie sa akciovej spoločnosti Volkswagen na Slovensku, ako aj za podporu globálneho hospodárskeho dialógu. Moja vďaka za toto vyznamenanie patrí dr. Kasalovskému ako iniciátorovi klubu, jeho členom a podporovateľom.

Za Volkswagenom v skutočnosti leží bohatá tradícia, nové legálne trhy, považované nielen za odbytiská. Oveľa viac chceme spolu vyrábať konkurencieschopné výrobky a sprístupňovať lokálne trhy. Súčasne platí, že krédom našich koncernových cieľov je celosvetovo plniť kvalitatívne požiadavky. Preto naša cesta do zahraničia, ktorú sme začali v roku 1959 v Brazílii, je významným znakom pre našu skorú a aktívnu angažovanosť v zahraničí. Závody Volkswagen v Číne, Mexiku alebo Južnej Amerike sú ďalšími príkladmi tejto činnosti. Nevyrábame a nestaviame iba na trhoch pre trhy v zámorí, oveľa viac sme v Európe, a najmä v Nemecku máme tridsať závodov, kde vyrábame vozidlá a komponenty. Celosvetové aktivity Volkswagenu AG nám umožňujú počas využívania lokálnych štrukturálnych výhod dosahovať najmä vysokú flexibilitu. Týmto spojením výroby na lokálnych trhoch rýchlo zareagovať na potreby a vyťažovať ostatné trhy v roku 2000 sme dokázali vďaka tomuto princípu zaznamenať nárast obratu, ako aj odbytu. Iba v oblasti celosvetových dodávok vozidiel na trh v Nemecku sme zaznamenali nárast o 3,9 % v porovnaní s rokom 1999, a teda zaznamenali sme vývoz vyše päť miliónov vozidiel.

Vo východnej Európe dodávky Volkswagenu stúpli o 2,5 %, asi na 300-tisíc vozidiel. Východná Európa hrá v celosvetovom porovnaní, najmä v európskom prostredí, stále rastúcu úlohu. To platí aj pre Slovensko, keď v roku 2000 bol na celom trhu zaznamenaný mierny pokles okolo 4 %. O to potešiteľnejšie je, že celý Volkswagen, okolo 37-tisíc vozidiel, zaznamenal nárast o 2,5 % v porovnaní s časovým predchádzajúcim obdobím, a teda získal a drží si podiel na trhu nad 60 %. Druhým najlepším trhom je Čína s 56 %. Značka narodená v srdci Európy Škoda s viac ako storočnou tradíciou sa podieľa na týchto dodávkach s počtom 31-tisíc vozidiel v roku 2000. Podieľa sa tam najviac na tomto objeme dodávok. Na rok 2001, ale aj v ďalšom období očakávame na celom trhu ďalší nárast. Platí to o to viac, keď sa Slovensko zaradilo to tzv. štvorky kandidátov na vstup do európskych spoločenstiev. Pri prijatí do tejto skupiny bola osobitne vyzdvihnutá už dosiahnutá makroekonomická stabilita Slovenska a jej fungujúca trhová ekonomika. Koncern Volkswagen ako automobilová veľmoc vo výrobe to podporoval.

Dnes osem našich závodov, a tých osem je nových, sa nachádza v krajinách východnej Európy. Už v roku 1991 bola Volkswagenom Bratislava založená fabrika, korá spolu so vtedajšou BAZ položila dôležitý pilier nášho globálneho výrobného spoločenstva. Od roku 1994 patrí táto spoločnosť úplne Volkswagenu AG. Od roku 1991 sme tu investovali viac ako jednu miliardu mariek. K tomu pribúdajú ďalšie investície našich dodávateľov na Slovensku, ako aj ďalších spoločností a importérov. Všetky investície spolu umožnili, že sa tu v Bratislave odvíja značná časť ťažiskovej činnosti Volkswagenu. Výroba Polo a Golf patrí k tomu takisto ako výroba prevodoviek a ďalších komponentov. Viac ako sedemtisíc zamestnancov vyrába v Bratislave a dosahuje obrat tri miliardy mariek ročne. Ďalšie pracovné miesta a potenciál tvorby pridanej hodnoty je rozmiestnený v okolí Bratislavy, kde máme mnohých dodávateľov.

Dosahovaná vysoká kvalita, výhodná nákladová štruktúra tejto lokality a veľmi dobrá vzdelanostná úroveň ľudí nás primali k tomu, aby sme výrobu budúceho terénneho vozidla Volkswagen umiestnili tu. Volkswagen stavia na Bratislavu - ako miesto výroby tohto vozidla vrcholovej triedy, čo je prejavom dôvery Slovensku - ako na hospodársky priestor, tak isto ako na lokalitu, kde sa zabezpečuje výroba. V budúcnosti chceme patriť k špičke automobilového priemyslu, a investovať tak, aby sme dosahovali aj zisky. Preto Volkswagen AG bude ponúkať maximálne výkony svojim zákazníkom. Platí to tak pre technickú inováciu našich vozidiel, ako aj pre náš druhý oporný pilier, a to sú služby. Volkswagen ich ponúka v oblasti bankovníctva a lízingu, europcaru alebo telematických služieb Gedas, ktoré sú základmi permanentne sa rozširujúcej ponuky. Avšak v oblasti služieb sa Volkswagen koncentruje nielen na svoj domovský trh Nemecko, aktivity Volkswagenu Financial Servis na Slovensku to výrazne potvrdzujú.

Na tomto mieste vám môžem sľúbiť, že koncern Volkswagen vás aj v budúcnosti prekvapí mladými modelmi a dobrými službami. Tento trend bude možný vtedy, keď vo Volkswagene budeme ťahať všetci za jeden povraz. A preto sa chcem dnes osobitne poďakovať kolegom a spolupracovníkom, bez nich by totiž dnešné udelenie ceny Volkswagenu nebolo bývalo možné. Iba vďaka pochopeniu, spoločnej angažovanosti, a vykonanej práce každého jednotlivca je možné dosiahnuť celosvetový úspech.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.