|
|||||||||||||||||
Utorok 16.Januára 2001 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bez @ a www. nie steKomentuje Zuzana Krútka Vkladáme do internetového obchodovania oprávnené nádeje alebo sú naše očakávania prehnané? Každý odpovedá na ne po svojom, v súlade so svojimi doterajšími skúsenosťami, poznatkami i predpojatosťami. Výhodou virtuálneho obchodovania je, že aj z obce, kde líšky dávajú dobrú noc, môžete prezentovať svoju ponuku hoci na hlavnom internetovom námestí. Aj tak však nemožno urobiť dieru do sveta len s ponukou virtuálnej predajne. Tá sa ideálne hodí na predaj nehmotných produktov a služieb. Odhaduje sa, že pri predaji životného poistenia sa šetrí na distribučných nákladoch 50 %, pri nákupe leteniek 87 %, pri bankových službách 89 % a pri dodávkach softvéru až 99 % oproti klasickému spôsobu predaja. Preto ponuka na www.stránke slúži často ako praktický katalóg pred samým nákupom, v ktorom si možno porovnať parametre výrobkov a ich ceny u rôznych obchodníkov. Platí to rovnako v prípade obchodovania medzi podnikateľskými subjektmi (B2B = business to business) ako pri predaji koncovému zákazníkovi (B2C = business to customer). Trochu inak je to s tovarom, ktorý kupujúci potrebuje ohmatať, prípadne ak ide o koncového zákazníka aj vyskúšať, napríklad šatstvo či topánky. Aj e-commerce potrebuje viac ako len počítač s pripojením na internet. Na ponuku www. musí nadväzovať premyslená logistika. Ak ju naozaj máte prepracovanú do detailov a máte čo ponúknuť, bolo by chybou, keby ste sa internetu vzdávali len pre neodôvodnenú predstavu, že vám doterajší zákazníci postačia. Podľa expertov Svetovej banky rozvoj elektronického obchodu v SR môže prispieť k tomu, že sa rozšíri škála cieľových trhov, na ktoré naši výrobcovia vyvážajú. Aj malý obchodník či živnostník by nemal váhať, nikdy totiž neviete, kto vás v tomto veľkom svetovom katalógu objaví. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |