|
|||||||||||||||||
Piatok 19.Januára 2001 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Železničiarsky semaforZníženie teploty hlboko pod bod mrazu na niektorých územiach Slovenska zatiaľ nespôsobilo Železniciam SR žiadne väčšie problémy. Za posledné tri dni zaznamenali len jeden prípad lámania koľajníc, čo však nevyvolalo oneskorenie prevádzky. Bezproblémovosť prevádzky v súvislosti so stavom infraštruktúry potvrdili aj predstavitelia železničnej stanice v Čiernej nad Tisou. Lámanie koľajníc v dôsledku dlhodobejších mrazov však zostáva vážnym problémom v Česku. Vozňový park ŽSR Vo vozňovom parku ŽSR je v súčasnosti 23 667 nákladných vozňov. Z nich je schopných prevádzky 21 146. Menej ako desať rokov má 9 % vozňov, 45 % vozňov je vo veku 11 až 20 rokov a 30 % vozňov je vo veku 21 až 30 rokov. Najväčšiu, až 34-percentnú skupinu tvoria vozne radov E a ďalších 26 % patrí krytým vozňom radov G a H. V inventárnom stave železníc je v súčasnosti 1834 osobných vozňov, z ktorých 62 % je starších ako 20 rokov a starších viac než 25 rokov je 46 % osobných vozňov. Len 14 % vozňov má vek nižší než 10 rokov. Z počtu tisíc vozňov klasickej stavby, ktoré sú zaraďované do kategórie IC, R a Zr, má viac ako 650 osobných vozňov vek nad 20 rokov. Len pre potreby Armády Slovenskej republiky majú železnice 49 vozňov. Kamióny po koľajniciach Po dlhých rokovaniach začala železničná preprava kompletných kamiónov medzi Maďarskom a Poľskom, cez územie Slovenska. Vlak s nákladom ťahačov TIR a ich prívesov, premáva medzi kontajnerovým prekladiskom v Budapešti a partnerským prekladiskom v poľskej Po prvý raz v histórii Na sklonku minulého roka sa v železničnej stanici Devínska Nová Ves ( je to jediná stanica, čo nás spája s krajinami EÚ) stretli predstavitelia Rakúskych spolkových železníc a Železníc SR. Stretnutie sa uskutočnilo pri príležitosti vypravenia nákladného vlaku do Rakúska, v ktorom bol zaradený aj vozeň naložený štôrmilióntou tonou tovarov. Toto rekordné množstvo tovarov sa cez tento pohraničný prechod prepravilo do Rakúska prvýkrát v histórii za jeden rok. Modernizované rušne Na svoju prvú ostrú jazdu vyšiel v závere decembra rušeň 350.00. Z Bratislavy do Prahy viezol po vysokorýchlostých koridoroch Českej dráhy rýchlik 170 Hungaria. Tým sa začala pravidelná prevádzka rušňov, ktoré sme u nás modernizovali na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. ŽSR majú v súčasnosti k dispozícii na vozbu po vysokorýchlostných koridoroch dva rušne. Okrúhle výročie Železničiari trate Štúrovo - Vác oslávili v septembri minulého roka 150 výročie jej fungovania. V závere decembra oslávili železničiari aj 150. výročie jazdy prvého vlaku na trati Bratislava - Štúrovo. Je to zároveň aj výročie prvej jazdy na trati z Viedne do Budapešti, ktorá sa uskutočnila 16. decembra 1850. (kč) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |