|
|||||||||||||||||
Piatok 19.Januára 2001 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eldorádo pre vydavateľovVydavatelia dennej tlače zo Švédska, z Nórska i Talianska chcú v Paríži začať vydávať svoj denník. V roku 1995 začala švédska skupina Modern Times Group vydávať bezplatný denník Metro s informáciami všeobecného charakteru a distribuovala ho v staniciach štokholmského metra. Dnes je najčítanejším denníkom vo švédskom hlavnom meste. Náklad periodika dosahuje 969 000 výtlačkov. V súčasnosti vychádza v 15 metropolách. Nórska skupina Schibsted distribuuje denník 20 Minuten v nórskom hlavnom meste Oslo, ďalej Kolíne, Zürichu, Bazileji, Berne a spolu novinami Il Giornale sa pripravuje aj na vstup do Milána. Medzi niektoré francúzske výnimky patrí aj tá, že kým v posledných rokoch sa vo viacerých európskych mestách zvyšuje počet bezplatných denníkov, Francúzsko ako by ostalo mimo tohto prúdu. Veci sa môžu zmeniť veľmi rýchlo, najmä v Paríži. Švédska skupina vydávajúca Metro sa pripravuje vstúpiť do Paríža s denníkom všeobecného charakteru. O niečom podobnom uvažuje aj nórsky vydavateľ Schibsted so svojím projektom 20 Minuten. Aj nový majiteľ novín France-Soir, Poligrafici Editoriale sa pripravuje na rovnaký krok. Bitka o vydávanie denníka v Paríži môže v najbližšom čase nadobudnúť pomerne neľútostný priebeh. Medzi obete tohto súboja môže patriť napríklad aj parížsky denník Le Parisien. Medzi ohrozené denníky možno zaradiť aj už spomenutý France-Soir, ktorý má polovicu čitateľov práve v Paríži a Parížskej oblasti. Vedenie France-Soir sa chystá na ofenzívu denníkom o Paríži: jeho stratégia však nie je stále jasná. Nevie sa, či to bude úplne samostatný denník, či sa bude poskytovať bezplatne alebo nie, či ho bude vydávať vydavateľ France-Soir sám alebo v partnerstve s niekým. Paris France-Soir, ako by sa mal denník volať, by sa orientoval na informácie miestneho charakteru. A mal by zaujať čitateľov skôr, ako sa im dostane do rúk prvé číslo Metra. Skúsenosti z iných európskych krajín ukazujú, že ani tam, kde prišlo Metro, domáce denníky úplne nevykrvácali. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |