Hospodársky denník
USD47,353 Sk
EUR43,652 Sk
CHF28,638 Sk
CZK1,252 Sk
  Utorok  30.Januára 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Štyri základné princípy reklamy

Poslanci NR SR dnes zasadnú do parlamentu na 45. schôdzu, aby prerokovali, okrem iného aj návrh zákona o reklame. Podľa návrhu zákona, ktorý vypracovalo ministerstvo hospodárstva, „reklamou sa rozumie prezentácia produktov v každej podobe na účely ich uplatnenia na trhu“. V novej úprave navrhovateľ vychádza zo štyroch základných princípov reklamy, a to jej legálnosti, čestnosti, pravdivosti a slušnosti. Návrh zákona zakazuje reklamu klamlivú a skrytú. Skrytou reklamou je reklama, ktorej cieľom je účel a účinok reklamy zakomponovať do obsahu inej informácie, ktorá nie je reklamou. Klamlivou reklamou je reklama výrobkov, tovarov, služieb, výkonov, nehnuteľností, obchodného mena, ochrannej známky, označenia pôvodu výrobkov a iných práv a záväzkov súvisiacich s podnikaním, ktorá uvádza do omylu alebo môže uviesť do omylu osoby, ktorým je prezentovaná a ktorá v dôsledku klamlivosti môže ovplyvniť ekonomické správanie sa týchto osôb alebo ktorá poškodzuje alebo môže poškodiť iného súťažiteľa alebo

Novinkou bude pripustenie porovnávacej reklamy, avšak v rámci vymedzenom zákonom, pričom porovnávacou reklamou je reklama, ktorá priamo alebo nepriamo identifikuje iného súťažiteľa alebo jeho produkty. Reklamu alkoholických nápojov obmedzia ustanovenia, ktoré sa týkajú ochrany maloletých osôb pred konzumáciou alkoholu a výslovného nabádania na konzumáciu alkoholických nápojov. Zakazuje sa reklama tabakových výrobkov v periodickej tlači a na veľkoplošných nosičoch reklamy (súvislá plocha väčšia ako dva štvorcové metre) a reklama zbraní a streliva. Osobitne je upravená reklama liekov a dojčenských prípravkov a následných doplnkových prípravkov. Návrh zákona zveril dozor nad jeho dodržiavaním Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej inšpekcii, Štátnemu ústavu pre kontrolu liečiv, Štátnemu ústavu pre kontrolu veterinárnych liečiv a Slovenskej obchodnej inšpekcii. Tieto orgány môžu uložiť šíriteľovi reklamy za porušenie všeobecných požiadaviek na reklamu pokutu až do výšky 2 mil. Sk, prípadne objednávateľovi reklamy za klamlivú reklamu a neprípustnú reklamu až do 5 mil. Sk. Šíriteľom reklamy je fyzická alebo právnická osoba, ktorá reklamu šíri v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Zákon má nadobudnúť účinnosť 1. 3. 2001.

Katarína Šimková

Počasie

Dnes bude veľká oblačnosť až zamračené a na väčšine územia sneženie, v nižších polohách stredného a východného Slovenska dážď alebo dážď so snehom. Najvyššia denná teplota -2 až 2, na juhu stredného a východného Slovenska 2 až 5 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo -3 stupne. Severozápadný až severný vietor 3 až 6, na juhozápade postupne 7 až 10, v nárazoch okolo 15 m/s. V stredu bude veľká oblačnosť a miestami sneženie. Nočná teplota -1 až -5, v horských dolinách okolo -8 stupňov. Denná teplota -3 až 1 stupeň. Vo štvrtok bude oblačno, na severe časom až polooblačno. Miestami snehové prehánky najmä na horách. Nočná teplota -4 až -8, v údoliach -10 až -14, denná teplota -5 až -1 stupeň. Slnko vyjde zajtra o 7.24 a zapadne o 16.47 hod.

Amsterdamoblačno5
Aténypolooblačno16
Belehradoblačno10
Berlínpolooblačno3
Bratislavaoblačno5
Bruselpolooblačno8
Budapešťoblačno5
Bukurešťoblačno9
Frankfurtoblačno7
Helsinkiprehánky-1
Istanbulpolooblačno15
Kodaňoblačno2
Kyjevoblačno3
Lisabonpolooblačno12
Londýndážď4
Madridoblačno9
Milánodážď6
Moskvaoblačno1
Oslopolooblačno1
Parížzamračené7
Prahapolooblačno4
Rímdážď12
Sofiaoblačno9
Štokholmpolooblačno1
Varšavapolooblačno 5 
Viedeňoblačno5
Záhrebdážď6
Ženevaoblačno5

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.