|
|||||||||||||||||
Streda 31.Januára 2001 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deväť krokov k rýchlej výpovediZamestnávateľ sa určite čo najskôr rozlúči s človekom, ktorý... ...do práce prichádza posledný a odchádza prvý. Šéfovia väčšinou neznášajú, ak ich podriadený prichádza denne do práce neskoro, avšak má uprataný stôl a zbalené veci už pred záverom pracovného času. Samozrejme, že nie je vhodné zostávať v práci každý deň dlho do noci, avšak kto venuje svojej práci viac času, dáva tým najavo, že svoje zamestnanie nepovažuje len za zdroj obživy. ...celý deň klebetí, fajčí, pije kávu a telefonuje. Súkromné telefonické rozhovory a klebetenie so spolupracovníkmi treba obmedziť na minimum, prípadne na ne vymedziť čas cez obedňajšiu prestávku. ...ohovára firmu, pre ktorú pracuje. Bez ohľadu na to kde, s kým a pri akej príležitosti sa človek nachádza, nikdy by nemal očierňovať firmu, v ktorej je zamestnaný. Zamestnanec robí svojmu zamestnávateľovi reklamu, kedykoľvek vysloví jeho meno. Preto by si mal dať pozor na to, aby z jeho úst nevychádzala kritika, ale len pochvala. ...ohovára svojho priameho nadriadeného. Šéfovia určite nebudú mať radi ľudí, ktorí ich ohovárajú alebo sa k nim správajú s dešpektom. Hoci to nie je vždy ľahké, aj nepríjemného nadriadeného možno formovať. Stačí sa sústrediť na tú časť jeho osobnosti, ktorá nevyvoláva negatívne pocity, a poďakovať sa za to, čo robí dobre. ...sa bude nevhodne obliekať. Nezáleží na tom, ako sa človek do práce oblieka, ale na tom, ako sa jeho oblečenie hodí do tímu jeho spolupracovníkov. Kto má pochybnosti, mal by sa poobzerať okolo seba a napodobniť to, čo sa vo firme stalo zabehnutou uniformou. ...sa bude ku všetkému stavať negatívne. Ľudia, ktorí premýšľajú iba o tom, prečo sa to alebo ono nepodarí, namiesto toho, aby premýšľali, prečo sa to podarí, nie sú u svojich zamestnávateľov veľmi obľúbení. Namiesto negatívneho hodnotenia treba zvážiť všetky výhody a prísť s nejakým riešením. ...nebude dodržiavať stanovené termíny. Každému možno odpustiť zmeškaný termín. Kto však bude prácu odovzdávať vždy neskoro, prípadne ju neodovzdá vôbec, asi nebude patriť medzi nenahraditeľné opory. ...bude mať nesprávny prístup k práci. Stres, ktorý na pracovisku panuje, netreba zbytočne zvyšovať. Tri hlavné spôsoby nesprávneho prístupu k práci sú: správať sa spurne, nahnevane a arogantne. Napriek všeobecnému mýtu sa nakoniec na prvé miesto dostávajú slušní ľudia. Ohľaduplný, taktný, priateľský, spoľahlivý, kolegiálny človek je pre firmu vždy prijateľnejší. ...bude robiť iba svoju prácu. Je to pomerne častý jav: Niekto nezdvihne telefón na sekretariáte, hoci sa tam práve nachádza, pretože to nie je v náplni jeho práce. V praxi však ľudia robia rôzne veci, ktoré výslovne nie sú súčasťou ich pracovnej zmluvy, pretože práve to znamená byť súčasťou tímu. Kto bude robiť iba to, čo považuje za svoju prácu, a odmietne pomoc ostatným, je na najlepšej ceste k výpovedi. Ak nejde o prehnané požiadavky, je vždy lepšie povedať áno. (ach) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |