|
|||||||||||||||||
Piatok 5.Januára 2001 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pravidlá úspechu rokovaniaKaždé nové rokovanie je iné ako to, čo ste videli niekedy predtým. Každý partner v rozhovore je jedinečný a musíte sa teda pripraviť na každé ďalšie rokovanie. Pripravte sa písomne a dôkladne. Súčasne si rozčleňte svoju koncepciu rokovania a vytýčte si cieľ, ktorý chcete dosiahnuť, rokovať bez cieľa znamená stratu času. K písomnej heslovitej príprave rokovania by ste mali mať pripravený osobný prehľad rokovania, na ktorý sa pred rokovaním ešte raz pozriete a naladíte sa na svoju taktiku rokovania. Analyzujte asi desať rokovaní, ktoré ste videli. Po každom rokovaní si zapíšte každé pre a proti a výsledok. Veľmi skoro prídete sami na možnosti zlepšenia vašej stratégie. Pravidlá úspechu sa nemenia, teda aj v tomto prípade platí: 80 percent úspechu závisí od prípravy - od koncepcie rokovania a od cieľa rokovania, rokovať bez nich je strata času. Napriek tomu 90 % percent ľudí nevie, čo chce. Preto je pre vás mimoriadne dôležité: Aký cieľ chcem dosiahnuť týmto rozhovorom a za aký čas? Musíte poznať cieľ, až potom viete rozvinúť cieľovú stratégiu. Napíšete si už dopredu minimálny a maximálny cieľ. Po rozhovoroch si premyslite ešte raz priebeh rozhovorov a dopovedzte na tieto otázky: 1. Čo prebehlo dobre? 2. Čo by som mohol ešte zlepšiť? Čoskoro presne uvidíte, kde je možné zlepšiť vašu stratégiu. Pri všetkých rokovaniach vyhráva ten, kto vopred pozná cieľ a cestu, ktorá k nemu vedie. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |