|
|||||||||||||||||
Streda 10.Októbra 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sto plus 1 %V pondelok sme zverejnili informácie o vynikajúcich výsledkoch za obdobie január - september 2001 Tatra banky. Naše informácie, ktoré poskytol člen predstavenstva Tatra banky Ivan Šramko, sú platné na sto + jedno percento. Vôbec nič sa na nich nemení ani po včerajšej bleskovej tlačovej konferencii. Využili sme ju však na niekoľko ďalších otázok: prioritne o nevyhlásenej vojne o klientov skrachovaných bánk v SR, ale aj o pozíciách, resp. aktivitách materskej Raiffeisen Zentral Bank (RZB) v centrálnej a vo východnej Európe. Dvadsaťjeden našich čitateľov - stredných a veľkých podnikateľov, telefonovalo ešte v pondelok šéfredaktorovi s tým, že či osobne ručí za to, pod čo sa podpísal. Vyzerá to tak, že úspešnosť vašej banky je pre mnohých neuveriteľná. Máte aj vy takéto signály, pán Šramko? - Za tie výsledky ručíme my. Nikdy by sme si nedovolili zverejniť výsledky, ktoré by neboli správne, resp. pravdivé. To, že je úspech taký veľký, je možné najmä vďaka tomu, že trvalo investujeme do pobočkovej siete. To znamená, že aj nárast primárnych vkladov je skutočne súčtom dobrého špičkového imidžu banky a rozvoju pobočkovej siete. Je to v tom, že sme špičkou v oblasti informačných technológií, pracujeme s klientmi absolútne moderným spôsobom. Čiže okrem tradičného bankovníctva máme veľmi silné elektronické bankovníctvo. Myslím si, že sú veci, ktoré klienti akceptujú, a preto radi k nám do našej banky prichádzajú. Tatra banka je vysoko cenená aj zahraničnými inštitúciami a jej hospodárske výsledky nedávajú ani tú najmenšiu príležitosť na jej spochybňovanie. Podľa všetkého sa však začala tichá vojna o klientov padlých bánk. Akoby ste neboli jej účastníkom, ale len terčom JPP! Je to značný počet potenciálnych klientov, ktorý by mohol inšpirovať aj vašu konkurenciu k nečestným praktikám?! - To je otázka! Nechcel by som vyvracať názor šéfredaktora, že či je alebo nie je vojna o klientov padlých bánk a či sme účastníkmi alebo terčom. Správame sa štandardne a snažili sme sa, samozrejme, naším imidžom a vytvorením podmienok získať takisto časť z voľných klientov. Snažili sme sa len argumentovať výsledkami a myslím si, že potenciál klientov mohol inšpirovať niekoho k tomu, aby šíril nepravdivé informácie o našej banke.. Môžete sa vyjadriť k tomu, že niektorí z vašich hlavných akcionárov, osobitne zahraničných, zaznamenali také finančné straty, ktoré by sa priamo či skôr nepriamo týkali vašej banky? - Jednak by som chcel absolútne kategoricky poprieť to, že naši akcionári mali straty. Keď sa na vrchole ruskej krízy v roku 1998 zaznamenali, tak boli okamžite zverejnené v rakúskych médiách. Rakúsky systém nedovoľuje, aby banka informácie skrývala. Keby banka skrývala nejaké svoje problémy, tak by okamžite zasiahlo ministerstvo financií, ktoré vykonáva dohľad, a iné autority na rakúskom trhu. Vylučujeme to, že by náš akcionár mal straty alebo inak, keby mal straty, aby ich mohol nezverejniť. A aj keby teoreticky mali, nemalo by to s nami nič spoločné. P. Kasalovský, P. Machala |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |