|
|||||||||||||||||
Piatok 26.Októbra 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SemaforProjekt rozvoja železničných ciest si v najbližších šiestich rokoch vyžiada vyše 30 mld. Sk. Vyplýva to z materiálu Návrh programu rozvoja železničných ciest do roku 2010 a návrh financovania investičných akcií, ktorý prerokovala vláda. Budú smerovať najmä do modernizácie medzinárodných koridorov s cieľom zvýšenia ich traťovej rýchlosti na 160 km/hod. Pôjde o koridory č. IV. Kúty - Bratislava - Štúrovo, č. V. Bratislava - Žilina - Košice, č. IV. Žilina - Čadca - Poľská hranica a č. IX. Plaveč - Prešov - Košice - Čaňa. Finančný stimul možno očakávať aj do úpravy prekladového centra v Čiernej nad Tisou. Finančné zdroje získajú združeným financovaním zo štátneho rozpočtu, úverov so štátnou zárukou, komerčných úverov železníc a z predvstupových fondov EÚ, najmä z projektu ISPA. Aj lacnejšie Stavba nového medzinárodného dopravného terminálu v Bohumíne na Karvinsku, kde sa bude prekladať ázijský tovar a suroviny dovezené do Európy po širokorozchodnej ruskej železnici, sa v uplynulých dňoch rozbehla. Fungovať by mal od 1. januára 2003. Cieľom medzikontinentálneho projektu je urýchliť prepravu tovaru a materiálu medzi krajinami Ďalekého východu a strednej Európy. Doprava po Transsibírskej magistrále je takmer štyrikrát rýchlejšia a vychádza lacnejšie než po mori a cez preplnené prístavy západnej Európy. Najdlhší tunel Vo Švajčiarsku sa začína budovať 57 km dlhý železničný tunel pod Gotthardom, bude najdlhším na svete. V skutočnosti pôjde o dve trasy, lebo dve koľaje budú od seba vzdialené 40 metrov. Každých 325 metrov budú prepojené šachtou. V čase plnej výstavby bude na stavbe pracovať šesť dvesto metrov dlhých vŕtacích súprav, ktoré sa budú prehrýzať skalou 10 až 20 metrov za deň. Od začiatku vŕtania tunelu až po jeho ukončenie uplynie desať rokov. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |