|
|||||||||||||||||
Piatok 26.Októbra 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Budúcnosť dôraz na exportMnohé zmeny v úsilí o lepšie výsledky Akciová spoločnosť Plastika Nitra je významnou chemickou fabrikou. V tomto roku prechádza mnohými zmenami s jednoznačným cieľom: prebrať sa z útlmu a v krátkej budúcnosti výrazne zlepšiť hospodárske výsledky. Aj preto nedávno nastúpil na miesto predsedu predstavenstva nový človek, Ing. Juraj Kučera, CSc. Odborná verejnosť ho pozná napríklad z pozície generálneho riaditeľa Juhoslovenských celulózok a papierní Štúrovo a ďalších. Preto sme mu položili niekoľko otázok: Aké sú teda hlavné zámery na rok 2002? - Vrcholový manažment fabriky si stanovil na rok 2002 už teraz niekoľko hlavných cieľov a zámerov. Plastika chce predovšetkým posilniť trhovú pozíciu na domácom trhu a vrátiť sa tiež na pozície, ktoré mala na českom a maďarskom trhu. Zvýšiť podiel exportu na celkovom obchode si však žiada zvýšiť aj dodávky tovarov na nemecký trh, do Rakúska, na Ukrajinu, do Ruska i Poľska. To si tiež žiada nielen zmeniť obchodnú politiku Plastiky, ale vstupovať do kooperácie s partnermi, nevynímajúc utváranie spoločných podnikov. Žiadne veľké ciele nič neprinesú, keď nie sú dostatočne prefinancované. To chce v Plastike nastúpiť na cestu väčšej finančnej samostatnosti a zabezpečiť to úsporou nákladov vo všetkých oblastiach činnosti. Samozrejme, aj najvyššími výnosmi a tržbami pri optimálnej úrovni pohľadávok. Vrcholový manažment si je vedomý, že obidva hlavné ciele si vyžadujú jeho enormné úsilie a ich naplnenie je pre fabriku životne dôležité. - To všetko však predpokladá prichádzať s novinkami pre zákazníkov, nevyrábať výrobky na sklad, precízne vyhodnocovať výrobu a predaj sortimentu výrobkov. A, samozrejme, považovať vzťah k zákazníkovi za prioritný. Jednoducho, výrobný program musí napĺňať potreby a požiadavky zákazníkov v maximálnej miere, v primeranej kvalite a cene. Preto Plastika pristupuje k inovácii výrobného sortimentu a k jeho doplneniu najmä v rúrovom programe a v obalových materiáloch. Zmení sa aj obchodný servis a celková orientácia na zákazníka? - Niektoré zmeny sú ešte stále v štádiu riešenia, všetko však obsiahne podnikateľský zámer na rok 2002, ktorý sa v týchto dňoch spresňuje. Zabezpečiť prosperitu však nie je jednoduché, lebo aj ceny surovín a energií majú svoj vývoj a ovplyvňujú predajnosť výrobkov. Takisto nemalý vplyv na predajnosť má aj dynamika či stagnácia napríklad stavebníctva, výstavby ciest, realizácie ekologických akcií vrátane plynofikácie obcí a miest. Tieto aspekty majú značný vplyv na efektívnosť posilnenia pozícií aj na domácom trhu. Aj preto sa prioritou pre Plastiku stáva čoraz viac export. Ing. Karin Myslivcová |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |