|
|||||||||||||||||
Streda 31.Októbra 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hľadajú sa nové vzoryMladí spovedajú manažérske osobnosti Korene nášho úspechu na Slovensku vidím najmä v dôslednosti, nekompromisnosti, dôraze na kvalitu a predovšetkým v ľuďoch, povedal Malcolm Best, partner zodpovedný za slovenskú kanceláriu celosvetovej poradenskej firmy PricewaterhouseCoopers. Každoročne dávame príležitosť uplatniť sa mladým ľuďom - absolventom vysokých škôl, veľa investujeme do profesionálneho rozvoja zamestnancov. Záleží nám na vytváraní inšpirujúcej a motivujúcej pracovnej atmosféry a firemnej kultúry. Bez šikovných a motivovaných ľudí to jednoducho nejde Budúcnosťou Slovenska sú mladí ľudia, súčasní študenti stredných a vysokých škôl, budúci potenciálni zamestnanci či partneri. Z toho dôvodu spoločnosť PricewaterhouseCoopers, ktorá tento rok oslavuje desať rokov úspešného pôsobenia na Slovensku, dlhodobo podporuje študentské a vzdelávacie organizácie. Jedným z konkrétnych prejavov tejto podpory je projekt Manažérsky vzor 2001 (Model CEO 2001), ktorý vznikol ako súčasť spolupráce s mimovládnou neziskovou vzdelávacou organizáciou Baťa Junior Achievement Slovensko. Jej programy sa na Slovensku realizujú od jari roku 1992. Cieľom projektu je podporiť netradičné formy ekonomického vzdelávania na Slovensku a dať mladým ľuďom príležitosť priameho kontaktu s reálnym životom, s osobnosťami slovenského podnikateľského prostredia. Týmto prieskumom chceme podporiť nový pilotný program Baťa Junior Achievement Slovensko pod názvom V tieni manažéra, ktorý sa od budúceho roka stane štandardným programom realizovaným na Slovensku, doplnila Vanda Šinková, marketingová manažérka spoločnosti PricewaterhouseCoopers. Mediálne program podporuje Trend a The Slovak Spectator. Počas realizácie projektu, ktorá sa začala v Bratislave 12. októbra tohto roka, každý z viac ako stovky vybraných maturantov, absolventov programu Baťa Junior Achievement SR Aplikovaná ekonómia z rôznych stredných škôl na celom Slovensku, absolvuje krátke individuálne interview s niektorým z vrcholových manažérov najvýznamnejších firiem na Slovensku. Realizátori k účasti vyzvali viac ako dvesto riaditeľov priemyselných podnikov, bánk a poisťovní na Slovensku podľa posledného rebríčka Trend TOP 200. Na prípravu študentov sa pred spustením projektu organizovali koordinačné stretnutia, súčasťou ktorých bol aj tréning základov komunikácie. Obsah každého interview tvorí šesť základných otázok, pričom na podobné otázky odpovie aj približne rovnaký počet študentov. Najzaujímavejším výstupom prieskumu budú odpovede na otázky V čom spočíva úspech manažéra? alebo Ktorých lídrov a firmy hodnotia topmanažéri najvyššie?. Nesporne zaujímavé bude aj porovnanie názoru lídrov dneška s názormi študentov, lídrov zajtrajška, keďže v rámci projektu oslovujeme aj podobný počet mladých ľudí - študentov slovenských stredných a vysokých škôl, vysvetľuje V. Šinková. Podľa nej bude prieskum anonymný a prezentované budú len sumárne výsledky. Prvé ohlasy naznačujú, že projekt sa stretáva s veľkým záujmom a podporou na obidvoch stranách - u vrcholových manažérov aj u študentov. Výsledkom prieskumu Manažérsky vzor 2001 však nebude len vyhlásenie firmy a vedúcej osobnosti slovenskej podnikateľskej sféry, ale aj podrobná analýza koreňov tohto úspechu. Prieskum bude ukončený do 8. novembra, výsledky spracuje PricewaterhouseCoopers v štyroch kategóriách: Manažérsky vzor 2001 - riaditeľ podľa odpovedí riaditeľov a podľa odpovedí študentov, Manažérsky vzor 2001 - firma podľa odpovedí riaditeľov a podľa odpovedí študentov. Výsledky vyhlásia 29. novembra 2001. Andrea Chalupová |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |