|
|||||||||||||||||
Utorok 13.Novembra 2001 |
Každá minca má rub aj líceSpotrebiteľské hnutie nepochopiteľne zostáva v úzadí Nový pohľad na ochranu spotrebiteľa prináša zákon NR SR č. 281/2001 o zájazdoch spolu s novelou Občianskeho zákonníka. Kontrolu dodržiavania nových predpisov bude okrem iného vykonávať aj Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). Podľa informácií Ing. Danušy Krkošovej bude SOI vykonávať kontrolu podľa plánu kontrol, ale aj individuálne na základe získania podnetu zo strany spotrebiteľa. SOI ročne eviduje približne 3500 podaní podnetov spotrebiteľov, z čoho cestovné kancelárie tvoria len 1 %. K slovu by sa malo hlásiť aj dobrovoľné spotrebiteľské hnutie, ktoré v štátoch EÚ preberá úlohu informátora. Vo vzťahu s verejnosťou v súčasnosti totiž chýba inštitúcia, ktorá by informovala verejnosť o ich právach a v prípade ich porušenia by spolupracovala so štátnymi kontrolnými orgánmi pri výkone ochrany spotrebiteľa. V prípade zákona o zájazdoch zatiaľ túto úlohu prevzala na seba Slovenská asociácia cestovných kancelárií, ktorá má záujem o jasný výklad zákona zo strany spotrebiteľa, čím sa snaží predísť budúcim sťažnostiam na kvalitu práce cestovných kancelárií a cestovných agentúr. Rudolfa Vallová |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |