Hospodársky denník
USD48,057 Sk
EUR42,893 Sk
CHF29,299 Sk
CZK1,289 Sk
  Utorok  13.Novembra 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude prevažne veľká oblačnosť. Miestami, najmä na severe sa vyskytne dážď alebo prehánky, od asi 1200 m snehové. V priebehu dňa klesne hranica sneženia na severozápadnom Slovensku až na 500 m. Najvyššia denná teplota 2 až 6 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m slabo pod nulou. Severozápadný až severný vietor 2 až 5, popoludní a večer zosilnie na 5 až 10 m/s. V stredu bude polooblačno, na východe časom až oblačno. V horských oblastiach ojedinele snehové prehánky. Nočná teplota -3 až -7, v horských dolinách okolo -9. Denná teplota 0 až 4 stupne, na severe aj chladnejšie. Vo štvrtok bude premenlivá oblačnosť a miestami snehové prehánky. Nočná teplota -4 až -9, v horských dolinách miestami -10 až -14 stupňov. Denná teplota väčšinou -3 až 2 stupne.Slnko vyjde zajtra o 6.59 a zapadne o 16.13 hod.

Počasie v európskych mestách a teplota v °C

Amsterdamdážď7
Aténypolooblačno24
Belehraddážď6
Berlínoblačno4
Bratislavaoblačno6
Brusel prehánky6
Budapešťoblačno5
Bukurešť dážď13
Frankfurtsneženie2
Helsinkisnehové prehánky-2
Istanbulzamračené20
Kodaň polooblačno5
Kyjevdážď3
Lisabonjasno17
Londýnoblačno6
Madridjasno15
Moskvasneženie0
Oslozamračené-1
Paríždážď6
Prahadážď so snehom2
Rímdážď15
Sofiadážď12
Štokholmjasno0
Varšavasnehové prehánky2
Viedeňoblačno5
Záhrebdážď5
Ženevaoblačno7

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.