|
|||||||||||||||||
Streda 14.Novembra 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obdivuhodná žatva SpartyPríjem zo vstupného za tri duely 22 miliónov O futbal je záujem, táto pravda, žiaľ, neplatí v našom regióne. Na ligový duel úradujúceho majstra slovenskej ligy Interu s 1. FC (1:1) minulú sobotu bolo v Košiciach zvedavých 955 divákov! Pražská Sparta dala v pondelok do predaja vstupenky na tri zápasy Ligy majstrov v hodnote od 300 do 700 Kč a po takmer 11 500 vstupenkách sa len tak zaprášilo. Fanúšikovia rudých stáli, podľa českého denníka Sport, v niekoľko stometrovom zástupe v mrazivom počasí už od polnoci a doslova uvítali dobrý ťah klubu, že sa lístky predávali v balíku na všetky tri zápasy - proti Realu Madrid, Panathinaikosu Atény a FC Porto. Takže jeden balíček mal hodnotu 900, 1500 alebo 2100 korún. Zaujímavé, kapacita Letnej je 19 600 miest, zvyšných 8100 lístkov prostredníctvom UEFA rozdelia medzi hlavných sponzorov Ligy majstrov, obchodných partnerov Sparty, hráčov, realizačný tím, dostane sa i mládeži a zamestnancom klubu. Uvedomujeme si hlboký rozdiel, zápasy domácej súťaže sa nedajú jednoznačne porovnávať s Ligou majstrov, no porovnanie je možné v rovine podstaty veci. Zoberme si už spomínaný bratislavský Inter a pražskú Spartu - obaja hrajú futbal, obaja sú majstri krajiny. Je nad slnko jasné, že v tomto prípade neodškriepiteľne platí stará múdrosť, ak dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté. Celkom logicky ani ohlas a s ním súvisiace zisky nemôžu byť vôbec rovnaké. Faktom je, že zo vstupného žiadny klub neuhradí režijné náklady, no aktuálny príklad Sparty naznačuje, že to nemusí byť až tak nezaujímavá položka, ide totiž o 17 mil. českých korún za tri zápasy z peňaženiek fanúšikov. V prepočte na slovenskú korunu zarobila Sparta za predpoludnie čosi vyše 22 miliónov, čo, mimochodom, predstavuje približne tretinu ročného rozpočtu futbalového klubu z Pasienkov. Hoci sa zameriavame na ekonomickú stránku, z komplexného hľadiska nie je najpodstatnejšou. Divácky záujem len a len potvrdzuje dobrú hru mužstva a oba tieto faktory spolu vytvárajú pozitívne predpolie pre rast záujmu podnikateľskej sféry. To je čosi, čo u nás nepochopil ani domáci šampión či ostatné kluby najvyššej súťaže. Preto sa môžeme na žatvu pražského celku s nádychom závisti iba prizerať. Pre zaujímavosť, do pokladnice futbalového klubu Sparty pribudlo za minulú sezónu 6 522 000 švajčiarskych frankov (podľa súčasného kurzu 191 088 078 Sk) za účasť v základnej skupine Ligy majstrov a z marketingových výnosov tejto lukratívnej klubovej európskej súťaže. Dvere do nej v začiatočnej fáze má vždy otvorené aj slovenský majster. Nedá sa iné, iba konštatovať - nezáujem o tieto finančné dotácie z pokladnice UEFA je u našich klubov trestuhodný. Martin Sládek |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |