|
|||||||||||||||||
Piatok 16.Novembra 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veľký potenciál trhuMicrosoft čaká vzrast odbytu Microsoft očakáva v budúcom roku ročný nárast odbytu o 30 až 40 % na rýchlo sa rozvíjajúcom trhu strednej a východnej Európy. Regionálny riaditeľ pre strednú a východnú Európu Jan Muhlfeit uviedol, že najväčší podiel na tom budú mať nové produkty ako Office XP a Windows XP, rast predaja osobných počítačov a boj proti softvérovému pirátstvu. Podľa neho predaj v regióne v 1. fiskálnom štvrťroku (do 30. septembra) stúpol o 69 %, v rovnakom období minulého roka išlo o 12 až 15 %. J. Muhlfeit pri predstavovaní operačného systému Windows XP v Sofii ďalej povedal, že stredná a východná Európa mierne zaostáva za západnou Európou, keďže ľudia stále viac investujú do informačných technológií, ktoré považujú za konkurenčnú výhodu. Očakáva, že predaj osobných počítačov (PC) sa v regióne v roku 2002 zvýši o 10 až 12 %. Prienik PC v západnej Európe v súčasnosti dosahuje zhruba 35 %, kým vo východnej Európe ide o sedem až pätnásť percent, čo predstavuje veľký potenciál. Predaj počítačov je pritom pre Microsoft veľmi dôležitý, pretože prakticky všetky sa predávajú s jeho produktmi, najmä však s operačným systémom Windows. J. Muhlfeit sa dotkol aj stále aktuálnej otázky softvérového pirátstva. Spoločnosť Datamonitor totiž vo svojom júnovom prieskume zistila, že priemerná miera pirátstva vo východnej Európe vlani dosiahla 63 % v porovnaní s 34-percentným priemerom v západnej Európe. Podľa neho dosiahli už určitý pokrok a vyzdvihol pritom Rusko a jeho prezidenta Vladimira Putina za spoluprácu pri boji proti pirátstvu. Microsoft oficiálne uviedol na trh Windows XP vo štvrtok 25. októbra, keď odštartoval marketingovú kampaň v hodnote 250 miliónov USD. Predstavitelia spoločnosti pritom vyzdvihli nové funkcie, napríklad obrazovku bez ikon, prehľadnejšie menu a integrované aplikácie, napríklad upozorňovanie na došlú poštu (instant messenger) alebo digitálne médiá. (TASR) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |