|
|||||||||||||||||
Piatok 2.Novembra 2001 |
|
|||||||
SemaforZintenzívnenie kooperácie riešenia dopravnej infraštruktúry pre spoločnú Európu bolo hlavnou témou slovensko-rakúskeho sympózia, ktoré sa uskutočnilo v Bratislave. Garantom stretnutia boli magistráty oboch hlavných miest. Viedeň môže byť pre Bratislavu príkladom vo viacerých riešeniach. Napríklad električková sieť vo Viedni je tretia najväčšia na svete. Všetky dopravné prostriedky možno využívať s jednotným cestovným lístkom. Chrbtovou kosťou dopravného systému Viedne je metro. Nový expres Od budúceho roka bude na trase Budapešť - Bratislava - Brno - Varšava premávať moderná železničná súprava pod názvom Vyšehradský expres. Dohodu podpísali ministri dopravy krajín V4. Predmetom rokovaní bola podľa oficiálnych maďarských zdrojov koordinácia pri rozvoji infraštruktúry, na ktorú sa v najbližších mesiacoch sústredí hlavná pozornosť zainteresovaných z iniciatívy úradujúcej predsedníckej krajiny V4 - Maďarskej republiky. V oblasti železničnej dopravy to bude o to ľahšie, že v Česku, Maďarsku, Poľsku i na Slovensku sa v súčasnosti pracuje na jej modernizácii. Zvýšenie kvality služieb v prípade Vyšehradského expresu by sa malo prejaviť aj zjednodušením náročnej hraničnej kontroly, čím by sa celkový prepravný čas mal skrátiť asi o 20 %. Vtáčie územia Tri významné vtáčie lokality na Slovensku ohrozujú plány EÚ na vytvorenie rozsiahlych dopravných sietí v kandidátskych krajinách. Podľa riaditeľa Spoločnosti pre ochranu vtáctva na Slovensku R. Rybaniča, vytváranie dopravných koridorov určených v programe EÚ s názvom Tina je hrozbou pre 24 % špeciálnych lokalít v krajinách, ktoré sa pripravujú na vstup do únie. Na Slovensku patria medzi takéto lokality Malá Fatra, Chočské a Slánske vrchy. |
|
||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |