Hospodársky denník
USD49,269 Sk
EUR43,261 Sk
CHF29,608 Sk
CZK1,301 Sk
  Piatok  23.Novembra 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Orientácia na zákazníkov

Štandardy podporia dodržiavanie hodnôt

Cieľom predstaviteľov Železníc SR na budúce roky je zabezpečiť dominantné poskytovanie prepravných služieb v oblasti nákladnej prepravy s väčšinovým podielom prepravných výkonov v SR a v oblasti osobnej prepravy byť spoľahlivým partnerom štátu i samotných cestujúcich. Zákaznícka orientácia je v podmienkach konkurencie hlavným predpokladom obchodného úspechu podniku. Vláda Slovenskej republiky uznesením č. 544 schválila koncepciu ekonomickej stabilizácie a transformácie ŽSR. Nadväzujúci strategický plán Železníc SR, ktorý bol vypracovaný na základe analýzy súčasného hospodárskeho a finančného stavu ŽSR, potenciálu podniku a prepravného trhu SR, je základným inštitucionálnym plánom orientácie ŽSR. Vychádzajúc zo súčasného ekonomického stavu podniku sa pri určovaní ďalšieho pôsobenia organizácie

hľadali definície,

ktoré by v sebe zlúčili prvky finančnej stabilizácie a ozdravenia ŽSR a postavenie v ekonomickom prostredí trhovej ekonomiky SR. Železnice SR musia zvládnuť konkurencieschopnosť na vnútornom i v medzinárodnom prepravnom trhu, zabezpečiť trvalé zvyšovanie spokojnosti zákazníkov, zlepšovať výkonnosť a vytvoriť organizáciu, ktorá priťahuje motivovaných a talentovaných ľudí. Pre ŽSR bola prijatá definícia ich poslania: „ŽSR ponúkajú najbezpečnejšiu, najefektívnejšiu a ekologicky najakceptovateľnejšiu prepravu osôb a tovaru na prepravnom trhu Slovenskej republiky.“ Všetko, čo ŽSR urobia, by malo priamo súvisieť s týmto poslaním. Snahou ŽSR je, aby i naďalej zostali dominantným poskytovateľom prepravných služieb v oblasti nákladnej prepravy s väčšinovým podielom prepravných výkonov v SR . V oblasti osobnej prepravy by mali zostať spoľahlivým partnerom štátu a, prirodzene, i samotných cestujúcich. ŽSR spravujú dosiaľ pomerne výkonnú a väčšinou dobre

udržiavanú sieť,

schopnú podporiť kvalitné poskytovanie služieb a majú možnosť poskytovať nové služby s relatívne nízkymi nákladmi. Disponujú vernou zákazníckou základňou. Rozhodujúca časť zamestnancov je silne identifikovaná so ŽSR a má relatívne vysokú úroveň technických zručností, čo umožňuje garantovať vysokú úroveň poskytovaných služieb.

Žiaľ, je potrebné konštatovať, že existujú aj skutočnosti, ktoré naznačujú, že v postoji k zákazníkovi si ŽSR mnohokrát zachovali prvky prístupu charakteristické pre obdobie ich monopolného postavenia. V súčasnosti je z týchto negatív najzávažnejším zaostávanie za procesom transformácie a reštrukturalizácie železničných podnikov v Európe, nízka rýchlosť a pasivita pri zavádzaní nových služieb a neinformovanosť o potrebách zákazníka. Často majú nadradený

vzťah k zákazníkovi,

nerešpektujú systémový prístup k nemu a neraz chýba i lojalita zamestnancov. Preto základná strategická vízia ŽSR do budúcnosti vychádza z transformácie ŽSR na efektívny a trhovo orientovaný subjekt, so silným dôrazom na služby zákazníkom. Prioritnou snahou je poskytovať široké spektrum prepravných služieb a produktov, pružne reagovať na požiadavky trhu v sortimente služieb a v cene a kvalite služieb na základe dôslednej analýzy vývoja prepravného trhu. Je potrebné naďalej zabezpečovať vysokú kvalitu a pri konkurenčných cenách. Cieľom je mať transparentné a jasne definované zmluvné vzťahy a individuálny prístup k jednotlivým segmentom trhu.

Koncepcia osobnej aj nákladnej dopravy vychádza zo striktnej obchodnej orientácie ŽSR s dôrazom na služby zákazníkom. Táto orientácia je hlavným predpokladom obchodného rastu podniku aj v podmienkach konkurencie. Cieľom všetkých aktivít je splnenie želania zákazníka a meradlom kvality činnosti je miera jeho spokojnosti. Na podporu dodržiavania základných podnikových hodnôt Železníc SR schválil v septembri generálny riaditeľ ŽSR štandardy

správania sa

pre zamestnancov divízie nákladnej prepravy a železničných staníc a štandardy správania sa pre prvolíniových zamestnancov divízie osobnej prepravy. Štandardy zákaznícky orientovaného správania sa zamestnancov ŽSR spracovali v spolupráci s externou firmou C. I. Logistics Group na základe „momentov pravdy“, teda akýchkoľvek pozitívnych alebo negatívnych skúseností zákazníka pri kontakte so ŽSR. Cieľom štandardov ŽSR je vytvorenie pozitívnejšieho obrazu ŽSR v očiach zákazníka, zákaznícky orientovať zamestnanca ŽSR. V každej situácii treba využiť tímovú prácu na získavanie a udržiavanie spokojných zákazníkov a vytvoriť jasný systém kvality a merania kvality. Ak zamestnanci vedia, prečo sa majú zákaznícky správať a sú presvedčení, že to chcú, tak je to výborná forma, ako sa vnútorne stotožniť s firemnou kultúrou, ktorej súčasťou je práve orientácia na zákazníka.

Jozef Kunik

Počasie

Dnes bude premenlivá, na juhu zmenšená oblačnosť. Početné snehové prehánky, na severe miestami aj trvalejšie sneženie. Najvyššia denná teplota 2 až 7, na severe miestami okolo nuly. Západný až severozápadný vietor 4 až 8 m/s, na horách a v nárazoch aj na juhozápade okolo 15 m/s, na východe slabý premenlivý vietor. Na horách vo výške 1500 m -7 stupňov.V sobotu bude prevažne veľká oblačnosť a na mnohých miestach snehové prehánky. Nočná teplota 0 až -4, v dolinách okolo -6, denná teplota -1 až 3 stupne. V nedeľu bude premenlivá veľká oblačnosť so snehovými prehánkami. Nočná teplota -2 až -6, v horských dolinách okolo -8, denná teplota -1 až 3 stupne.Slnko vyjde zajtra o 7.14 a zapadne o 16.03 hod.

Amsterdamdážď6
Atényzamračené13
Belehraddážď4
Berlíndážď2
Bratislavazamračené3
Brusel polooblačno3
Budapešťjasno4
Bukurešť sneženie5
Frankfurtdážď5
Helsinkidážď1
Istanbuldážď14
Kodaň polooblačno5
Kyjevzamračené2
Lisabonjasno15
Londýndážď5
Madridjasno11
Moskvasneženie-4
Oslojasno-2
Parížoblačno4
Prahapolooblačno2
Rímpolooblačno12
Sofiadážď7
Štokholmdážď0
Varšavadážď0
Viedeňzamračené3
Záhrebdážď4
Ženevapolooblačno5

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.