|
|||||||||||||||||
Utorok 27.Novembra 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Každý sa na iné upriamilČesi zarobili 400 miliónov, my ledva dva Slovenský olympijský výbor dostal v tomto roku od štátu na činnosť 51 miliónov korún. Z tejto sumy sa rozhodol SOV podporiť aj prípravu vybraných športovcov (Top tím) na ZOH 2002. Rovnako štedrý z verejných zdrojov bol SOV aj v minulom období, keď sa naši športovci pripravovali na OH 2000 v Sydney. Avšak všetka podpora SOV vyplýva z dotácií, ktoré získal od štátu. Hoci má vytvorenú vlastnú marketingovú firmu, jej aktivita je takmer nulová. V tomto roku sa Olympijskej marketingovej spoločnosti, a. s., podarilo zaistiť iba asi 2 milióny korún a čo je ešte žalostnejšie, nedokázala uzatvoriť ani jednu zmluvu s generálnym partnerom a ostatné kontrakty majú viac charakter barteru ako priameho prínosu do pokladnice. S oveľa radostnejšou bilanciou sa pýši Český olympijský výbor. Hoci ani jeho marketingová spoločnosť Česká olympijská, a. s., nedosahovala až také výkony, ako si to vedenie ČOV predstavovalo, predsa sa jej podarilo zaistiť na obdobie 4 rokov - teda na prípravu ZOH 2002 a OH 2004 asi štvrť miliardy českých korún. ČOV nedostáva peniaze od štátu na prípravu športovcov. Štát nám dáva financie len na zabezpečenie účasti na OH, nič viac. Ostatné peniaze, ktoré máme, sú od sponzorov, a tie idú všetky na prípravu olympionikov podľa našich kritérií - Rozvojového olympijského programu na roky 2001 - 2004, vysvetlil generálny sekretár ČOV Karel Špaček. A keďže ich marketingová spoločnosť pociťovala, že sama nedokáže splniť všetky požiadavky zakladateľa, uzatvorila nedávno exkluzívnu zmluvu s ďalšou marketingovou spoločnosťou Česká sportovní. Tento kontrakt ČOV priniesol nových štyroch veľkých sponzorov a suma, ktorú môžu použiť v tomto období na prípravu športovcov, sa vyšplhala na úctyhodných 400 miliónov korún. V ideálnom prípade sa táto suma môže zvýšiť ešte o 70 miliónov, povedal nedávno na predstavovaní marketingového projektu podpredseda ČOV pre marketing Karel Bauer. Český olympijský výbor počíta, že náklady spojené s účasťou českej výpravy na ZOH 2002 a OH 2004 budú vo výške 60 miliónov korún. Slovensko účasť na OH 2000 stála takmer 46 miliónov korún (takmer všetky náklady spojené s účasťou našej výpravy boli hradené zo štátnych zdrojov). Kým ČOV má v súčasnosti troch generálnych partnerov a niekoľko ďalších hlavných partnerov - podporovateľov, SOV je bez generálneho partnera a zmluvu podpísal iba so Slovenskou poisťovňou, aj to len na 2 roky. No zato vyvíjame veľmi bohatý medzinárodný styk. Za posledných 10 mesiacov SOV vynaložil na rozvoj medzinárodných kontaktov takmer 8 miliónov korún, no či zaplnia olympijskú pokladnicu, ťažko povedať. Stela Geregayová |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |