|
|||||||||||||||||
Štvrtok 29.Novembra 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coca-Cola aj za katedrouManažéri firmy Coca-Cola Beverages Slovakia po dohode s dekanom Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave prednášajú v tomto semestri piatakom nepovinný predmet, ktorý zaradili do učebných osnov pod názvom Nadnárodná spoločnosť v podmienkach slovenskej ekonomiky. Odborníci firmy nie sú profesionálni učitelia, ale ako praktici majú z pôsobenia v tomto úspešnom podniku bohaté skúsenosti. Piataci sú už teoreticky zdatní a manažéri Coca-Coly im odovzdávajú praxou overené poznatky a nové znalosti. Doteraz mali na fakulte jedenásť prednášok a posledná sa uskutoční začiatkom decembra. Prednášajú o financiách, strategickom manažmente, firemnom marketingu, cenotvorbe, budovaní vzťahov so zákazníkmi či o komunikačnej stratégii, logistike, ľudských zdrojoch a podobne. Takto systematicky sa so študentmi stretávajú prvý rok, pričom v minulosti to bolo len príležitostne. Robia to bezplatne. Pozoruhodné sú najmä reakcie študentov, ich názory na problematiku, ktoré neraz prekvapia aj skúsených odborníkov. Vedenie Coca-Coly chce na Ekonomickej univerzite v týchto aktivitách pokračovať. Väčšina manažérov firmy absolvovala túto univerzitu, a preto majú k nej blízko. Na jednej prednáške zaznela aj otázka, prečo chodia prednášať. Nie je to len tým, že niektorí študenti sa možno raz stanú ich spolupracovníkmi. Pre Coca-Colu ide aj o sebareflexiu. Keď sa diskutuje s ľuďmi, ktorí si aj kupujú nápoje tejto firmy a okrem toho otvorene povedia, čo si myslia, tak je to poučné aj pre samotných manažérov a celú firmu. Impulzom na túto činnosť bola spolupráca maďarskej pobočky Coca-Coly s vysokými školami. Tam ju poňali viac marketingovo, pričom na Obchodnej fakulte sa problematika podáva komplexne. Skriptá k dispozícii neboli. Preto všetci študenti postupne po jednotlivých prednáškach dostávajú od Coca-Coly ich obsiahle sumáre. Keď sa dvanásť takýchto prác spojí, tak vytvárajú ucelenú učebnicu. Ako sme sa v Coca-Cole presvedčili, súbor prednášok a tém je objemný a firma ho poskytuje študentom bezplatne, na vlastné náklady. Vladimír Turanský |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |