|
|||||||||||||||||
Piatok 9.Novembra 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ruzyň chcú prenajaťČeské letiská hľadajú investorov V ČR doteraz zrejme nie je jasné, ktoré letiská budú najskôr sprivatizované. Zahraničný investor má vstúpiť i do najväčšieho letiska v Prahe Ruzyň, ktoré už nestačí odbavovať ročne viac ako šesť miliónov cestujúcich. Potrebné financie na zvýšenie ďalšej kapacity sú najmenej desať miliárd korún. Privatizáciou letiska Ruzyň sa má zaoberať vláda ešte tento rok. Štát si zrejme chce ponechať kontrolu nad týmto letiskom, bude teda hľadať cestu, ako ho výhodne prenajať. Budúci investor by tak mal získať najviac 49 percent akcií. Táto situácia by bola podobná ako v prípade veľkých európskych letísk. Menšie letiská v ČR, v Brne Tuřanoch, v Ostrave Mošnove a v Karlových Varoch sú už dlhodobo stratové. Preto ich Ruzyň dotuje z neleteckých činností. V Brne pracovníci letiska odbavili tento rok približne 112-tisíc osôb, z Ostravy odletí asi 114-tisíc ľudí a z Karlových Varov 20-tisíc pasažierov. Napríklad na letisko v Brne je už vypísané výberové konanie. Záujemcovia sa môžu hlásiť od začiatku tohto mesiaca. Podľa zástupcu brnianskeho hajtmana Františka Polácha diaľnice už neplnia tú úlohu, ktorú mali v minulosti. Predstavitelia brnianskeho mestského zastupiteľstva požadujú, aby sa prevádzka na letisku výrazne zvýšila. Pravidelná linka trikrát týždenne medzi Brnom a Prahou je využívaná predovšetkým v období konania veľkých veľtrhových akcií. V letnej sezóne patrí predovšetkým turistickým kanceláriám pre charterové lety. Letisku v Ostrave sa podarilo zabezpečiť opravu veľkých dopravných lietadiel typu Boeing. Tieto práce bude prevádzkovať islandská spoločnosť. Peniaze z prenájmu čiastočne znížia finančnú stratu Mošnova. Zdeněk Vavřich Brno |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |