|
|||||||||||||||||
Štvrtok 13.Decembra 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lode dostávajú priestorNemecko objednalo riečno-morské lode Akciová spoločnosť nových lodeníc literárne povedané vstávala z mŕtvych začiatkom mája tohto roka. V marci dostali prvú zásielku hutného materiálu na stavbu troch zakontrahovaných lodí. Vtedy prijali prvých sto zamestnancov. V apríli sa postupne zvyšovala rýchlosť prác na lodiach, mali už 522 zamestnancov, v máji už len na úseku výroby ich bolo 500, začiatkom júna uzavreli kontrakt na dodávku troch riečno-morských nákladných lodí typu NL Rýn pre nemeckého zákazníka. V júli už v lodeniciach štikalo 797 zamestnancov. Ako sme sa dozvedeli začiatkom decembra od Ing. Jaroslava Pappa, predsedu predstavenstva, v uplynulom období vedenie Slovenských lodeníc Komárno, a. s., Bratislava (SLKB) zaregistrovalo zneistenie nášho podnikateľského prostredia, ktoré spôsobili vyhlásenia o ich predaji. Tento tlak rôznych záujmových skupín jednoznačne zhoršuje podmienky na podnikanie a poškodzuje SLKB. Napriek tomu, že lodenice majú dostatok zaujímavých dopytov na stavbu lodí do Nórska, Nemecka, Holandska, Francúzska, Talianska i Kazachstanu, registrujeme zvýšenú zdržanlivosť bankových kruhov, dodávateľov a spolupracujúcich firiem. V týchto dňoch prebiehajú v areáli SLKB funkčné skúšky námornej nákladnej lode typu NL Leda s cieľom, aby plavidlo v prvej januárovej dekáde opustilo lodenicu a odovzdali ho zákazníkovi. Ide o prvú loď postavenú s podporou štátnej záruky. Na ďalších dvoch lodiach pod štátnou zárukou typu NL Weser sa intenzívne pracuje a keď bude priaznivé počasie, chcú ich dokončiť v januári, najneskôr v marci na budúci rok. Všetky lode sú stavané pre nemecký trh. Ďalšími objektmi budúceho roka sú tri riečno-morské nákladné lode typu NL Rýn, ktorých telesá sú už dnes rozostavané. Podľa uzatvorených kontraktov pokračuje aj spracovanie hutného materiálu pre českú lodenicu Mělník, v rozsahu 60 ton mesačne. Aj keď hlavným výrobným programom SLKB je stavba lodí, vo väčšej miere, ako to bývalo v lodenici zvykom, sa robia opravy a rekonštrukcie riečnych plavidiel. Podľa plánu SLKB prekročí v tomto roku výrobou tovaru hranicu 1 mld. Sk a dosiahne zamestnanosť na úrovni 950 pracovníkov. Matúš Hrabal |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |