Hospodársky denník
USD47,761 Sk
EUR43,061 Sk
CHF29,192 Sk
CZK1,32 Sk
  Pondelok  17.Decembra 2001

Trestajú zrejme úspešných

Zákazníkov odejú do nového sebavedomia

Gemor Fashion Prešov je výrobca rukávovej konfekcie určenej iba na export, ktorý sa k 1. januáru tohto roka presťahoval so 167 zamestnancami do nových výrobných priestorov a dnes je už pripravený prijať k súčasnému počtu 180 pracovníkov ďalších 40. Podľa majiteľa firmy Matúša Murajdu začali s náborom, aby v prvom štvrťroku 2002 dospeli k projektovanej konečnej kapacite 220 zamestnancov. Toľko ich budú potrebovať, aby v termíne splnili objednávku, hlavne 15-tisíc gore-texových búnd pre nemeckých poštárov. Nemôžu sa však spoliehať na úrad práce, pretože ten im namiesto pomoci vyrubil pokutu z omeškania splátok z bývalej návratnej finančnej pomoci a zrejme trestá iba firmy, ktoré prosperujú. Objednávku odeváci z Gemoru získali aj zo štyroch švajčiarskych kantónov na šitie časti rovnošiat (bundy) pre tamojšiu políciu v objeme 10-tisíc kusov, a tú budú plniť počas celého nasledujúceho roka. Nový zákazník z Hannoveru si u nich objednal ďalších 20-tisíc gore-texových búnd. Zároveň očakávajú potvrdenie zákazky pre holandskú políciu na päť rokov (40-tisíc búnd) a vytvorili aj nové modely pre slovenskú políciu. Skúšobnú kolekciu overuje napríklad aj strážna služba pri Veľvyslanectve USA v Bratislave.

Ročná výroba Gemoru je nad 500-tisíc kusov konfekcie v tradičnom sortimente - kabáty, plášte a bundy. Okrem nej šijú aj špeciálnu konfekciu, na ktorú využívajú subdodávateľov, čo znamená prácu pre menšie krajčírske dielne v regióne s celkovým počtom asi do 700 ľudí. Kým Gemor pred desiatimi rokmi zabezpečoval iba prácu v mzde, v súčasnosti už disponuje kompletným servisom, vlastnou vývojovou základňou s moderným počítačovým softvérom od tvorby modelu až po jeho realizáciu. Vstupný výrobný materiál dováža z Belgicka a Talianska. Obrat Gemoru za tento rok má dosiahnuť 150 mil. Sk, čo je o 30 mil. Sk vyšší, ako za minulý rok. Kým výdavky s vlaňajším sťahovaním a nákupom technológie firmu dostali do červených čísiel, tohto roku bude hospodársky výsledok už kladný. Firma v nasledujúcom roku chce zaviesť komplexný informačný systém, získať certifikát ISO v riadení kvality, začať s vlastnou kolekciou pre domáci trh, najmä pánskou vrchnou konfekciou, a dať zaregistrovať vlastnú ochrannú značku Gemor.

„Chceme byť verní sloganu - oblečieme vás do nového sebavedomia,“ zdôrazňuje M. Murajda.

Ladislav Kulik

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.