|
|||||||||||||||||
Utorok 18.Decembra 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dôvod pokračovať v tradíciiPráca musí baviť, veď zamestnanci pracujú s hosťami Čas, ktorý ubehol od privatizácie, preveril schopnosti podnikateľov a ukázal, kto privatizoval v záujme rozvoja cestovného ruchu. Prípad privatizácie hotelov patriacich do skupiny Interhotely Košice je o to výnimočnejší, že spoločnosť hneď pri jej založení vychádzala z potreby vytvorenia funkčnej hotelovej siete. O to skôr, že vo svete kulminoval proces združovania hotelov. Nevideli sme dôvod, prečo nepokračovať v tradícii rozvíjania hodnôt časom overenej značky Interhotel, hovorí generálny riaditeľ a zároveň predseda predstavenstva akciovej spoločnosti Interhotely Košice Alexander Varady. Spoločnosť vznikla v roku 1995 a zahŕňa Grandhotel Starý Smokovec, Interhotel Dukla Prešov a Interhotel Slovan Košice. Našou úvahou bolo spojenie hotelov mestského typu s hotelom v horskom prostredí, hovorí A. Varady a vysvetľuje, že je to výhodné predovšetkým z hľadiska ich financovania. Hotel v horskom prostredí s mimosezónnom období vykrývajú produkciou mestské hotely a naopak, hotel v horskom prostredí je viac orientovaný na skupinovú turistiku s vyšším počtom prenocovaní, takže počas sezóny produkuje vyšší objem tržieb, čo nie sú schopné mestské hotely. Čo možno najvyššia finančná sebestačnosť hotelovej spoločnosti bola nevyhnutnou požiadavkou, pretože Interhotely Košice kúpili síce zaujímavé hotely, ale v nevyhovujúcom technickom stave. A. Varady dnes spomína na začiatky: Aby sme sa mohli ako hotelová sieť Interhotely Košice prezentovať na zahraničnom trhu, po privatizácii sme sa zamerali na hlavný cieľ, ktorým bola rekonštrukcia. Jej realizácia bola rozvrhnutá do obdobia piatich rokov a uskutočnila sa počas plnej prevádzky. Výsledky jasne vidieť, či sa to týka interiérového, alebo materiálno-technického vybavenia, či úrovne poskytovaných služieb. Nemenej dôležitým cieľom bola aj personálna stabilizácia. Hotel musí mať okolo seba ľudí, ktorých to baví, ktorým je zamestnanie koníčkom, pretože robia s hosťom, človekom často nevyspytateľným, hodnotí nároky na pracovníkov v hoteli generálny riaditeľ. Rozumie hotelu a jeho hosťom veľmi dobre, veď už ako dvojročný syn riaditeľa smokoveckého Parkhotela spoznával jeho zázemie. Preto podporujú túžbu svojich pracovníkov spoznávať cudzie kraje a ak si niekto nájde prácu v zahraničí, spoločnosť ich bez problémov uvoľňuje. Veď na 95 % sa všetci radi vracajú a sú bohatší o zahraničné skúsenosti. Interhotely Košice v tomto roku nadviazali prvé kontakty s hotelovými spoločnosťami v zahraničí. V budúcom roku by sa mala aktívne rozbehnúť spolupráca aj s jednou z maďarských hotelových spoločností. Je to prirodzený výsledok integračných snáh spoločnosti, ktoré pomaly začínajú prekračovať rámec republiky. Hoci kvalitatívny štandard je v centre pozornosti Interhotelov Košice, rozvoj cestovného ruchu podľa A. Varadyho nie je len otázkou hotelov a cestovných kancelárií. Ak turista prejde 300-400 kilometrov po zaplátaných cestách a stretne sa s množstvom iných nekvalitných služieb, je podráždený novými zážitkami a my, dodáva A. Varady, máme problém presvedčiť hosťa, že nie je všetko zlé, ale mnohé veci sú v štádiu riešenia. Rudolfa Vallová |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |