Hospodársky denník
USD48,416 Sk
EUR42,739 Sk
CHF28,847 Sk
CZK1,328 Sk
  Piatok  28.Decembra 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Budú sa od nás učiť

Desať percent i-obchodu bude mimo počítače

Európa by sa mala stať cvičným priestorom pre americké firmy zaoberajúcimi sa elektronickým obchodom. Podľa výskumnej organizácie Gartner2G je to preto, že americkí spotrebitelia budú postupne čoraz viac používať na nákupy aj ďalšie zariadenia okrem počítača a Európa je v ich využívaní pred Spojenými štátmi.

Podľa analýzy GartnerG2 si počítač uchová svoje dominantné postavenie, ale v roku 2005 sa 10 % transakcií uskutoční z mobilných telefónov alebo prostredníctvom interaktívnej televízie. Do roku 2005 vzrastie podľa odhadu firmy objem elektronického obchodovania v USA na takmer 170 miliárd dolárov, teda asi 5 % celkového obchodu.

Americkí spotrebitelia budú nasledovať Európanov a budú pripravení využívať na nákupy najrôznejšie zariadenia. Firmy s tým musia počítať, aby nestratili tempo. GartnerG2 porovnáva rozšírenie rôznych zariadení na oboch trhoch a konštatuje, že napríklad v Británii je interaktívna televízia v 15 % domácností, zatiaľ čo v USA v 3 %.

Mobilné telefóny s prístupom na internet majú v Británii penetráciu 63 %, v Nemecku 54, vo Francúzsku 50 ale v USA len 5 %. Oproti tomu v osobných počítačoch je situácia presne opačná. Americká penetrácia je 68 %, britská 39, nemecká 27 a francúzska 24 %. Gartner upozorňuje, že každá technológia má vymedzený okruh využitia.

(ČTK)

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.