Hospodársky denník
USD48,416 Sk
EUR42,739 Sk
CHF28,847 Sk
CZK1,328 Sk
  Piatok  28.Decembra 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Švédi na internete nakupujú a obchodujú s akciami

Švédi, ktorí vo svete patria k najväčším používateľom internetu, strávia viac ako polovicu času na sieti obchodovaním s akciami a nakupovaním. Výskumná organizácia Sifo vo februári tohto roka oznámila, že z celkovej švédskej populácie (skoro 8,9 milióna) v januári až 3,47 milióna ľudí používalo sieť v priemere deväť hodín mesačne a 1,3 milióna Švédov vykonávalo určitú formu obchodovania. Podľa údajov švédskeho Výskumného ústavu pre maloobchod a veľkoobchod (HUI) štvrtina všetkých transakcií s akciami sa vo Švédsku koná práve na internetovej sieti. Podľa agentúry Reuters tento podiel v percentuálnom vyjadrení prevyšuje úroveň v USA.

Štúdia však uvádza, že internetoví makléri vo Švédsku získali len 15 % svojich maklérskych provízií, keďže väčšina transakcií bola v nízkych sumách. Výkonný riaditeľ HUI Stefan Folster to vysvetľuje obavami veľkých investorov, že v krízovej situácii nebudú schopní dostatočne rýchlo predať akcie cez internet. Podľa neho jednou z príčin vysokého záujmu o akcie cez internet vo Švédsku, na rozdiel od USA, je fakt, že tradiční americkí makléri sú oveľa prístupnejší a orientovaní na služby. Internetoví makléri vo Švédsku teraz priťahujú nových klientov, ktorí predtým s akciami neobchodovali vôbec. Avšak tradičným maklérom môžu nastať ťažké časy, keď ich internetoví kolegovia začnú ponúkať rovnako spoľahlivé služby.

Švédska Obchodná organizácia v nezávislej správe uviedla, že sa rozrastajú nákupy cez internet a tento spôsob je čoraz ziskovejší, hoci jeho podiel na celkovom predaji stagnuje.

(TASR/Hd)

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.