|
|||||||||||||||||
Piatok 28.Decembra 2001 |
|
|||||||
Nové možnosti kontaktov (nielen) s nemeckými podnikateľmiInternet sa v súčasnosti pomaly stáva nenahraditeľným nástrojom využívaným v rôznych oblastiach vrátane vyhľadávania nových kontaktov s partnermi v zahraničí. Jednou z foriem aplikácie internetu v tejto oblasti, ktoré sú stále častejšie používané, sú internetové kontaktné burzy. Nemecké zahraničné obchodné a priemyselné komory (AHK), ktoré v súčasnosti pôsobia v 76 krajinách, spolu s 81 regionálnymi obchodnými a priemyselnými komorami (IHK) na teritóriu Nemecka, vytvorili začiatkom tohto roka novú internetovú kontaktnú burzu "E - Trade - Center" (možno ju nájsť na internetovej adrese www.e-trade-center.com ), ktorá má mnoho nesporných výhod: - priamy kontakt so zákazníkmi využitím najnovších poznatkov e-businessu, - ľahké vyhľadávanie ponúk pomocou jednoduchých kritérií, - jednoduchý spôsob bezplatného inzerovania ponúk, ktoré si každý podnikateľ zadáva sám zo svojho na internet zapojeného počítača (tzv. štandardná ponuka), a to bez potreby používať akékoľvek prístupové heslo, - rastúci záujem nemeckých podnikateľov o využitie novej burzy vďaka masívnej reklamnej kampani nemeckých regionálnych obchodných a priemyselných komôr, - záruka aktuálnosti uvádzaných informácií, keďže štandardné ponuky sa po šiestich týždňoch automaticky vymazávajú, - možnosť nadviazať kontakty aj s podnikateľmi z mnohých iných krajín okrem Nemecka. Okrem uvedenej štandardnej ponuky existuje aj možnosť tzv. prémiovej ponuky. Tú namiesto firmy zadá do kontaktnej burzy za určitý poplatok nemecká AHK v príslušnej krajine, čím potvrdzuje aktuálnosť ponuky, ako aj skutočnosť, že inzerujúcu firmu pozná a odporúča ju ako partnera. Prémiová ponuka je označená špeciálnym grafickým znakom. K 15. aprílu 2001 obsahovala kontaktná burza dovedna 3990 ponúk, pričom len 13 ich bolo zo Slovenska. Záverom uvádzame niekoľko odporúčaní slovenským firmám, ktoré sa rozhodnú využiť tento ekonomicky i časovo nenáročný, a pritom potenciálne veľmi účinný spôsob prezentácie svojich výrobkov a služieb i získavania zahraničných partnerov pre rôzne ďalšie formy hospodárskej, obchodnej, technickej a finančnej spolupráce: - V zadávacej tabuľke ponuky vyplňte čo najviac údajov o svojej firme, i keď nie všetky sú obligatórne. (Častou chybou napríklad je, že firmy nevyplnia riadok Aktivity/Výrobky. Keď si hľadajúci nechá zobraziť prvý stručný zoznam potenciálnych partnerov, firma, ktorá uvedený údaj nevyplnila, má minimálnu šancu, že hľadajúceho zaujme.) - Zvážte, ktoré formy kooperácie ponúknete alebo budete požadovať od svojich potenciálnych partnerov. Záujem o všetky alebo takmer všetky kooperačné formy zvyčajne nepridáva ponuke na serióznosti. Aj z tohto hľadiska menej často znamená viac. - Venujte veľkú pozornosť kvalitnému prekladu svojej ponuky do nemčiny, resp. angličtiny. Zverte túto úlohu len niekomu, koho jazykové znalosti máte naozaj dobre overené (platí aj pre spoluprácu s profesionálnymi agentúrami). Nemeckí partneri všeobecne prikladajú veľkú váhu kvalite textu nielen z obsahovej ale aj z jazykovej stránky. - V prípade seriózneho záujmu o nájdenie nových partnerov by vypracovanie ponuky z vecného i z jazykového hľadiska malo byť vecou minimálne stredného manažmentu firmy. Ing. Dušan Kováč, vedúci OBEO pri pobočke ZÚ SR v Bonne |
|
||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |