Všetko podstatné Medzi najzaujímavejšie projekty v rámci 11. ročníka mesiaca fotografie patrí výstava Slovenská fotografia 1925 - 2000 - moderna, postmoderna, postfotografia. Expozícia je rozdelená na viacero chronologicky a vývinovo nadväzujúcich častí. Či už sú to začiatky moderny vo fotografickej tvorbe Ladislava Koželuha a Karola Plicku, cez fotky so sociálnou tematikou, na ktoré nadväzujú 50. roky a socialistický realizmus. Na záberoch od Karola Kállaya si môže návštevník pripomenúť roky výstavby socializmu, budovania veľkých stavieb, ako sú priehrady aj elektrárne s lešeniami. K tomu neodmysliteľne patria aj portréty hrdinov socialistickej práce. Veľká časť výstavy je venovaná poetike záberov Martina Martinčeka, jeho obrazom liptovskej dedinky a ľudí odchádzajúceho sveta. Obdobie žánrovo-pestrých 60. a 70. rokov je na výstave bohato zastúpené. Obroda surrealizmu, postkonceptuálna fotografia (Ľubo Stach, Michal Kern), rok 1968, ale aj rodinné, spoločenské a pracovné zábery Tibora Huszára sú zrkadlom tohto revolučného i normalizačného obdobia. Na výstave nechýbajú ani najznámejšie fotografie posledného obdobia a práce predstaviteľov pražskej školy - Tona Stana, Vasiľa Stanka a Ruda Prekopa. Boris Chmel
|
|