Hospodársky denník
USD48,467 Sk
EUR42,76 Sk
CHF28,867 Sk
CZK1,337 Sk
  Pondelok  31.Decembra 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Máte možnosť reklamácie

Postup určuje Občiansky zákonník

Vianočné darčeky pripravia neraz i negatívne prekvapenia. V predvianočnom ošiali sa často kupuje aj zlacnený, mimosezónny a akciový tovar. Pri jeho kúpe niekedy predávajúci upozorní, že na zlacnený tovar sa nevzťahuje nárok na reklamáciu. Podľa informácií Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) predávajúci v tomto prípade postupuje v rozpore so zákonom. Podľa Občianskeho zákonníka totiž platí záruka na tovar minimálne šesť mesiacov odo dňa jeho kúpy. Záruka sa vzťahuje na všetky druhy tovarov vrátane akciových, zlacnených či mimosezónnych. Výnimku tvoria prípady, keď je spotrebiteľ pri kúpe upozornený predávajúcim na konkrétnu chybu výrobku. V prípade, že obchodník odmietne prijať reklamáciu, môže sa spotrebiteľ obrátiť na SOI. Inšpekcia však odporúča, aby si zákazník dal toto odmietnutie potvrdiť od obchodníka písomne. Obchodníci sa pravidelne najmä po Vianociach stretávajú s prípadmi, keď chce zákazník tovar vrátiť či vymeniť za iný. V tomto prípade však už obchodník zo zákona nie je povinný vrátiť klientovi peniaze za tovar alebo vymeniť ho. Zostáva teda dohoda. Niektoré obchody takúto výmenu do určitého času aj ponúkajú. Podmienkou prijatia reklamácie je doklad o zaplatení kúpeného tovaru.

(TASR)

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.