Hospodársky denník
USD48,615 Sk
EUR43,163 Sk
CHF29,296 Sk
CZK1,308 Sk
  Piatok  7.Decembra 2001

Prečo a kde sa ponáhľame?

Zbavujeme sa všadeprítomnej úspešnej značky

Slovenská poisťovňa zaznamenala za deväť mesiacov tohto roka medziročný nárast predpísaného poistného o 1,595 mld. Sk a zvýšila ho na 12,384 mld. Sk. Jej hospodárenie v uplynulom období ovplyvnil najmä rozbehnutý proces privatizácie spoločnosti a príprava na povinné zmluvné poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel. Poisťovňa si chce na trhu povinného zmluvného poistenia udržať približne 40- až 50-percentný podiel, pričom pod 40 % by nemala klesnúť v žiadnom prípade. Bolo by to najviac zo všetkých spoločností pôsobiacich na Slovensku, ktoré získali na tento druh poistenia oprávnenie. Jej zisk by mal podľa najnovších údajov na konci roka dosiahnuť predpokladanú výšku 233 mil. Sk. Vládna koalícia sa však rozhodla tento náš silný a dlhodobo úspešný finančný ústav predať, čo vyvoláva mnohé otázky. Sme odkázaní poisťovňu predať? Prečo sa treba tak veľmi ponáhľať? Predajom sa stráca dlhodobý pozitívny ekonomický efekt, lebo kto myslí na budúcnosť, nemal by dať prednosť momentálnemu prospechu a ak, tak by mal byť adekvátny. Ide o lukratívnu inštitúciu a navyše symbol slovenského poisťovníctva. Nie je isté, či cena za predaj bude zodpovedať významu, hodnote a chýru značky Slovenskej poisťovne. Jej názov považujú aj zahraničné finančné domy za symbol a súčasť našej národnej identity. Niektoré síce dokonca deklarovali, že ak by sa Slovenskú poisťovňu podarilo privatizovať práve im, tak zaužívaný názov jej asi ponechajú. Hovoria o tom, ale záruky zatiaľ chýbajú. Slovenská poisťovňa má širokú sieť pobočiek, skúsených manažérov, je takmer všadeprítomná. Bude to tak aj po privatizácii? Termín podania konečných ponúk na odkúpenie majority Slovenskej poisťovne je stanovený na desiateho decembra.

Vladimír Turanský

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.