Hospodársky denník
USD47,326 Sk
EUR43,63 Sk
CHF28,429 Sk
CZK1,261 Sk
  Pondelok  12.Februára 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Na trh so šľahačkou v spreji

Investor usmerní komoditné zameranie

Najsilnejšia domáca mliekarenská spoločnosť Rajo Bratislava v uplynulom roku spracovala 101 miliónov litrov mlieka, čo v porovnaní s rokom 1999 znamená nárast až o 32 miliónov litrov. V tomto roku pri pokračovaní rozširovania výroby, ktoré je nadviazané na nedávny vstup ďalšieho významného zahraničného investora, nemeckého Meggle, má Rajo zatiaľ zakontrahovaných už viac ako 125 miliónov litra mlieka. Meggle, ktorého vlaňajší obrat dosiahol okolo 840 miliónov DEM, vlastní v mliekarni popri dvojtretinovom akcionárskom balíku rakúskeho NÖM AG zostávajúcich 33,3 %. V najbližších rokoch by sa však v bratislavskej mliekarni mal objem spracovaného mlieka vyšplhať až na 200 miliónov llitrov. Vlaňajšie investície, 70 mil. Sk, nasmerovali hlavne do zvyšovania výroby a zlepšenia jej hygienických a technologických podmienok. Tohtoročné by mali dosiahnuť 132 mil. Sk. Okrem nových technológií od firmy Meggle budú zamerané na zdvojnásobenie skladovacích kapacít na čerstvé výrobky a Rajo na trh uvedie aj niekoľko nových výrobkov. Vstup Meggle pritom neohrozí výrobky a značku Rajo, dôjde však k spustenie niektorých nových výrobkov pod jej vlastnou značkou. Z hľadiska komoditného zamerania firmy Meggle sa posilní hlavne produkcia výrobkov na baze mliečnych tukov. Už v najbližšom čase sa začne s produkciou porciovaného masla a šľahačky v spreji.

(TASR)

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.