|
|||||||||||||||||
Utorok 13.Februára 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Príprava na vstup do EÚEuro Info Centrá fungujú už aj na Slovensku S cieľom poskytnúť komplexné informácie malým a stredným podnikom o jednotnom trhu, legislatíve Európskej únie, podporných programoch rozvoja podnikania a podnietiť vzájomnú spoluprácu zriaďuje Európska komisia sieť tzv. Euro Info Centier. V súčasnosti už vyvíja aktivity ako 280 kancelárií v štátoch Európskej únie a asociovaných krajinách. Intenzívnu činnosť začala na Slovensku kancelária Euro Info Centra počas vlaňajšieho prvého polroka rozsiahlou propagačnou kampaňou zameranou na oboznámenie malých a stredných podnikateľov so službami, ktoré im centrum môže poskytnúť. Okrem iného to bol seminár zameraný na podmienky vstupu slovenských výrobkov na trh Európskej únie. Súčasťou aktivít sú aj viaceré kooperačné programy pre malých a stredných podnikateľov. Jedným z nich je program Europartenariát, slúžiaci na rozvoj hospodársky menej rozvinutých oblastí. Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania sprostredkovala účasť na Europartenariáte v minulom roku v Dánsku účasť 17 slovenských firiem a v Taliansku 13 firiem. Slovenské firmy sa na oboch podujatiach plne zamerali na hlavné poslanie - vytvoriť si nové kontakty s podnikmi z iných zúčastnených krajín. Na základe víťazného tendra Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania zorganizovala Interprise Gastra-Alimenta 2000. Ide o podujatie, ktoré Európska komisia používa ako nástroj na podporu kooperácie malého a stredného podnikania v rámci EÚ a asociovaných krajín v jednotlivých sektoroch podnikania. Interprise sa konal na výstavisku Agrokomplex Nitra a zúčastnilo na ňom spolu 109 malých a stredných podnikov zo Slovenska, Rakúska, Talianska, Maďarska, Poľska a Česka. Ďalším spôsobom pomoci je databáza kooperačných kontaktov BRE. Ide o informačný systém prevádzkovaný Európskou komisiou a umožňujúci efektívnu kooperáciu malých a stredných podnikov v rôznych krajinách. Euro Info Centrum pravidelne monitoruje ponuky v systéme a zverejňuje ich vo svojom časopise a v ekonomických prílohách denníkov. Do systému prispieva aj slovenská strana ponukou prípadne požiadavkami slovenských firiem. Európska komisia ako jednu z priorít na najbližšie roky určila rozvoj elektronického obchodu a e-ekonomiky. Agentúra v úzkej spoluprácu s Euro Info Centrom zachytili situáciu v tejto oblasti v Slovenskej republike. V súčasnosti sa pripravuje séria workshopov a ďalších podujatí k problematike elektronického obchodu. (pn) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |