|
|||||||||||||||||
Piatok 2.Februára 2001 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Železničiarsky semaforPreprava tovaru Železnicami SR dosiahla v roku 2000 výšku 54,1 milióna ton, čím plánovaný objem prepravy prekročili o 10 %. Hospodársky výsledok je tiež lepší než predpokladal plán, približne o 35 mil. Sk. Z hľadiska prepravných výkonov patria ŽSR, podľa výsledkov roku 2000, medzi najproduktívnejšie železnice v Európe. V preprave tovaru (tisíc ton na jedného zamestnanca ) sme na siedmom mieste v Európe. V preprave nákladov v pomere prepravené tony tovarov na jeden kilometer železničnej siete sme na druhom mieste v Európe. Drahá energia Náklady Železníc SR v roku 2001, ktoré spôsobí zvýšenie cien elektrickej energie o 12 % pre podniky od 1. februára tohto roka, dosiahnu výšku 1,65 mld. Sk. Minuloročné náklady predstavovali 1,47 mld. Sk, pričom ŽSR spotrebovali 780 GWh elektrickej energie. Optické trasy ŽSR disponujú telekomunikačnou infraštruktúrou, ktorá je nielen najstaršou medzi privátnymi sieťami, ale aj najrozsiahlejšou na území Slovenska. Po transformácii ŽSR sa uvažuje o ponúknutí kapacít na slovenskom telekomunikačnom trhu ako alternatívneho telekomunikačného operátora. Vďaka dvom optickým trasám Zvolen - Košice a Prešov - Plaveč by mohli ŽSR už teraz poskytnúť prebytok kapacít. Stranu pripravil Jozef Kunik, snímky archív |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |