Hospodársky denník
USD48,464 Sk
EUR43,799 Sk
CHF28,587 Sk
CZK1,264 Sk
  Pondelok  26.Februára 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Imidž, ale aj inštinkt

Komentuje Zuzana Krútka

Na tlačovej konferencii pred brnianskym veľtrhom Styl s poľutovaním oznámili, že z tradičných vystavovateľov sa na ňom nezúčastní Hankin Mode z Kežmarku. Firma, ktorá po niekoľko rokov žiarila na kontraktačných výstavách v Trenčíne i v Brne, prestala na ne prichádzať. Pritom naďalej tvoria vlastnú módu, dokonca rozširujú výrobu. Dôvod ich neúčasti je veľmi jednoduchý, v ostatnom čase sa podľa názoru majiteľov míňa účinkom. Ich skalní zákazníci ich nájdu aj tak, naďalej objednávajú modely z ich kolekcie. Slovenský trh s odevmi je malý, podvyživený a zásobovaný tovarom zo zahraničia, ktorý je predovšetkým lacný. Ďalšie možnosti predaja kvalitnej módy môžeme očakávať až vtedy, keď sa krivka grafu kúpyschopnosti obráti a začne stúpať. Lenže kedy to bude?! Nuž a absolútna väčšina zahraničných partnerov - v prípade, že by sa vybrali na niektorý z veľtrhov západnejšie od českých hraníc - má záujem len o prácu vo mzde. To potvrdzuje aj Štefan Bratko, generálny riaditeľ trenčianskej Ozety, ktorá minulý týždeň na veľtrhu Styl v Brne získala ocenenie Výrobca roka. Považuje však za potrebné ukazovať sa na veľtrhoch a neočakávať okamžité kontrakty. Podľa neho tam ide predovšetkým o imidž. Ako príklad uvádza účasť Ozety na veľtrhu pánskeho odievania v Kolíne nad Rýnom začiatkom februára, kde prakticky ako jediná firma z transformujúcich sa krajín mali svoj stánok medzi tvorcami módy, a nie medzi firmami ponúkajúcimi prácu vo mzde. To je iste dobrý imidž. V nekonvenčných podmienkach slovenskej ekonomiky sa niet čo čudovať, že popri racionálnych úvahách o tom, ako sa vrátia prostriedky vynaložené na propagáciu, sa manažéri často riadia inštinktom. Nuž, dobrý inštinkt naozaj nie je na zahodenie.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.