Hospodársky denník
USD48,464 Sk
EUR43,799 Sk
CHF28,587 Sk
CZK1,264 Sk
  Pondelok  26.Februára 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Plať a plať! Dokedy sa to dá?

Nemecko dňom 1. februára chce od našich kamionistov víza

Slovenskí živnostníci sa v sobotu v Lučenci zaoberali nielen úspechmi, ale načierali najmä do problémov, ktoré nielenže znepríjemňujú ich živnostenské pôsobenie, ale doslova im ho znemožňujú. S konkrétnym príkladom nás zoznámil aj JUDr. J. Škultéty z Uhrovca, ktorý podniká v oblasti prepravy tovarov. Okrem iného uviedol: „Ten kto do nášho fachu nevidí, si možno myslí, aké je lukratívne mať kamiónovú dopravu. Žiaľ, opak je pravdou. Za uplynulý aj tento rok nám opäť neúmerne vzrástli rôzne poplatky, dane a poistenia. Napríklad, diaľničné poplatky sa nezvýšili len u nás, ale aj vo všetkých okolitých krajinách, takže len plať a plať. Osobne si myslím že slovenská kamiónová doprava pomaly speje do záhuby. Môžem to dokumentovať aj posledným prípadom. Nemecko zaviedlo dňom 1. februára vízovú povinnosť pre tie krajiny, ktoré nie sú členmi EÚ. Zákonom zakazujú vodičom kamiónovej dopravy vstup, aj keď vlastnia medzinárodné prepravné povolenie CEMT, ktoré im umožňuje pohybovať sa po celej Európe. Žiadosti, nazvime to pracovné víza, začne veľvyslanectvo prijímať až od 1. apríla. Pritom byrokracia ktorá vládne pri vybavovaní víz znamená ďalšie dva mesiace. Profesijný zväz autodopravcov Česmad Slovakia sa obráti s týmto problémom na ministra zahraničných vecí E. Kukana. Uvažujú so žiadosťou o zavedenie recipročných pracovných víz pre nemeckých vodičov kamiónovej prepravy. Podpísal som v januári kontrakt na prepravu tovaru v rámci EÚ a teraz celý kontrakt padne. Pritom zavedenie tohto víza je iba jedno z mnohých tvrdých protiopatrení proti reformným krajinám. Našich vodičov aj za bežné priestupky neúmerne tvrdo pokutujú. Desať rokov sa trápim a budujem serióznu dopravnú spoločnosť (pričom banky pristupujú k nám ako k nežiaducim osobám) a teraz mnohí skrachujeme a za lacné peniaze nás poskupujú západné firmy, ktoré budú mať navyše desať rokov daňové prázdniny a iné výhody, ktoré náš podnikateľ v živote nedostane. Je mi z toho nanič.“

Jozef Kunik

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.