Hospodársky denník
USD46,505 Sk
EUR43,74 Sk
CHF28,525 Sk
CZK1,256 Sk
  Pondelok  5.Februára 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude veľká, na juhozápade zmenšená oblačnosť. Miestami občasný dážď. Vo vyšších horských polohách sneženie. Ráno ojedinele hmla. Najvyššia denná teplota 0 až 5, na juhozápade miestami okolo 7 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m 0 stupňov. Slabý vietor.V utorok bude polooblačno, na severe a východe časom až oblačno a ojedinele prehánky. Nočná teplota 2 až -2, najvyššia denná teplota 4 až 8, na juhu pri zmenšenej oblačnosti miestami až 10 stupňov. V stredu bude jasno až polojasno. Ráno a predpoludním vo východnej polovici územia miestami hmla. Najnižšia nočná teplota 3 až -1, v horských dolinách vo východnej polovici územia okolo -3, najvyššia denná teplota 4 až 8 stupeň, na juhozápade okolo 11 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 7.16 a zapadne o 16.57 hod.

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 1. 2. 2001: Bratislava 100,11, Sliač 97,67, Košice 98,66, Poprad 92,97, za 2. 2. 2001: Bratislava 100,07, Sliač 97,69, Košice 98,70, Poprad 92,93, za 3. 2. 2001: Bratislava 99,56, Sliač 97,48, Košice 98,59, Poprad 92,73.

Amsterdamoblačno5
Aténypolojasno14
Belehradoblačno10
Berlíndážď4
Bratislavaoblačno5
Bruselpolojasno5
Budapešťoblačno6
Bukurešťoblačno5
Frankfurtdážď7
Helsinkisneženie-17
Istanbulpolojasno12
Kodaňsneženie-4
Kyjevoblačno-2
Lisabonpolojasno12
Londýndážď7
Madridpolooblačno14
Milánopolooblačno11
Moskvasneženie-8
Oslooblačno -15
Paríždážď8
Prahazamračené5
Rímpolojasno14
Sofiaoblačno6
Štokholmoblačno-9
Varšavadážď3
Viedeňzamračené5
Záhreboblačno10
Ženevadážď7

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.