|
|||||||||||||||||
Utorok 6.Februára 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klienta si treba predchádzaťUž teraz cestovné kancelária myslia na leto Informácia o cene zájazdu cestovnej kancelárie v súčasnosti sama osebe už nestačí. Je potrebné vyznať sa aj v spleti ponúkaných zliav a cenových výhod, ktoré jednoducho vyvolal život. Nejde sa o nič nové, len o aplikáciu toho, čo sa už bežne používa vo svete. Prehľad ponukou cestovných kancelárií je dnes pre klienta už skutočne variabilný. Cenové zvýhodnenia pre rodiny, zľavy pre deti smerujú k podpore rodinnej rekreácii. Dôležitým segmentom trhu nie sú len rodiny a deti, ale aj dôchodcovia, mladomanželia či skupiny. Cestovné kancelárie najnovšie ponúkajú aj zľavy v závislosti od dĺžky pobytu, ako sú pobyty 7=5 alebo 14=12. Rozširujú sa aj klubové aktivity, ktoré sledujú rôzne ciele v rámci vernostného programu. Nemení sa len rozsah cenových nástrojov. Menia sa aj spotrebiteľské návyky obyvateľstva. V rozvinutých ekonomikách je bežné, že letné dovolenkové aktivity kulminujú v auguste. Súvisí to priamo s potrebou regenerácie fyzických síl, ktoré človeku ubúdajú postupom horúceho leta. Dôsledky zmeny správania spotrebiteľa zaznamenávajú už aj v našich ubytovacích zariadeniach, kde dochádza k určitému oneskorovaniu nástupu hlavnej letnej dovolenkovej sezóny. Tá sa aj v takých vychytených strediskách, ako sú Vysoké Tatry, rozbieha až v polovici júla. Zmenám v trende spotrebiteľského návyku v tomto roku prvá vychádza cestovná kancelária Globtour, ktorá pre pobyty k Jadranskému moru novo definuje špičkové obdobie. Avizuje tak zmeny trendov v cenovej politike cestovných kancelárií a vytvára vyššie, v niektorých prípadoch až 50-percentné cenové rozpätie medzi cenovo zvýhodnenými mimosezónnymi a žiadanými zájazdmi v špičkovej sezóne, pretože zisky utŕžené z predaja zájazdov horúceho leta môže veľkorysejšie presmerovať do cien menej žiadaných produktov. Skúsenosti z predaja zahraničných zájazdov z minulých rokov naznačujú, že nová cenová politika by mala byť úspešná. Rudolfa Vallová |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |