|
|||||||||||||||||
Štvrtok 8.Februára 2001 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výhody plynúce z prepojeniaSpoločná propagácia zatiaľ prvou lastovičkou Pri tohoročnom nákupe zájazdov sa zákazníci stretávajú s novou formáciou cestovných kancelárií - TIP Travel a Tatratour, a. s. Zákazníkom sa prihovárajú spoločným katalógom, ba dokonca aj na niektorých pobočkách - predajných miestach. JUDr. Juraj Pivovárči, generálny riaditeľ cestovnej kancelárie Tatratour, vysvetľuje: Na objasnenie situácie sa musím vrátiť do minulosti, konkrétne do decembra 1999, odkedy obe cestovné kancelárie patria do jednej finančnej skupiny. Pretože hlavná turistická sezóna 2000 bola už v plnom prúde, o vydaní spoločného katalógu sme sa rozhodli až pre sezónu 2001. Cestovné kancelárie sú samostatnými právnickými osobami s vlastným účtovným okruhom. Ide teda len o spoločnú prezentáciu dvoch obchodných značiek, pričom zákazník nakupuje v tej cestovnej kancelárii, s ktorou uzatvorí cestovnú zmluvu. Zákazník je pritom poistený pre prípad insolventnosti cestovnej kancelárie v tom subjekte, ktorý služby pre zájazd zostavuje. Takže Tatratour môže predať svoju zákazníkovi služby cestovnej kancelárie TIP Travel alebo naopak. Uvedený typ spolupráce je na Slovensku prvou lastovičkou, ktorú si vyžiadal sám trh tak, ako je to bežné v zahraničí. Finančným prepojením dvoch veľkých cestovných kancelárií sa vytvorila silnejšia skupina, ktorá zákazníkovi poskytuje lepšiu garanciu kvality služieb alebo iných záväzkov vyplývajúcich z cestovnej zmluvy. Na druhej strane sa týmto spôsobom zlepšili východiská oboch spoločností pri nákupe služieb v zahraničí, pretože spoločne môžu využívať výhody veľkostných zliav, a tým dosahovať aj nižšie nákupné ceny zvyšujúce efektívnosť podnikania v konkurenčnom prostredí. Fúzia priniesla so sebou aj potrebu riešiť menej príjemné problémy. JUDr. Juraj Pivovárči si spomína na dva základné - odlišný know-how a s tým súvisiacu odlišnú personálnu politiku oboch cestovných kancelárií. V priebehu minulého roka sa zhodnotili a porovnali pracovné postupy a vybral sa jeden spoločný. Nielenže sa zoštíhlila predajná sieť (počet pobočiek klesol z 30 na 19), ale s Tatratourom sa museli rozlúčiť aj mnohí zamestnanci. Trh práce je nekompromisný a nová spoločnosť kládla väčší dôraz na schopnosti zamestnancov, na ich vlastnosti a spôsob práce. Finančné prepojenie posilnilo obe spoločnosti aj na domácom trhu, predovšetkým v oblasti spojenej s väčším obchodným rizikom, medzi ktoré patrí aj charterová doprava. TIP Travel a Tatratour sa stali najväčším nákupcom a zároveň garantom leteckých zájazdov organizovanými slovenskými cestovnými kanceláriami v rámci Európy, a tak časť slovenských touroperátorov nakupuje miesta v lietadlách práve u nich. TIP Travel je však známy aj svojím moderným autokarovým parkom, ktorý spĺňa zvýšené požiadavky noriem EURO. Nové opatrenia štátov EÚ neobmedzili výkony spoločnosti, a tak turistov zo Slovenska na ich zahraničné dovolenky budú dovážať práve autokary spoločnosti TIP Travel. Budú ich nasledovať ďalšie cestovné kancelárie? Rudolfa Vallová |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |