Hospodársky denník
USD47,533 Sk
EUR43,773 Sk
CHF28,419 Sk
CZK1,263 Sk
  Štvrtok  1.Marca 2001

Výskum zvláda turbulenciu

Treba inovovať a vyvíjať produkty, o ktoré je záujem

Byť vo svojom odbore stálicou a ponúkať odberateľovi to najlepšie, uspokojovať jeho požiadavky komplexnou ponukou – aj týmito slovami by sa dala podoprieť stratégia prievidzskej firmy Banský výskum. Ako podotkol jej generálny riaditeľ Ing. Marián Kovalík, firma prežila v turbulentnom podnikateľskom prostredí minulý rok najmä vďaka orientácii na export, a to vlastných produktov aj služieb, pričom vývoz dosiahol 93 %, domáci trh pokrylo 7 % výrobkov. Firma má 42-ročnú tradíciu vo výskume a v predaji a ponúka celý sortiment výrobkov, pričom najžiadanejšie sú zariadenia banskej dopravy. Úspech predaja okrem životnosti ovplyvňuje konkurencia tlakom na cenu, ktorá ustavične klesá, až je výroba nerentabilná. Pred tromi rokmi predstavili novú špičkovú závesnú lokomotívu stavebnicového typu LZH-60.D.0 Bevex, ktorú vlani banskí odborníci inovovali a venovali sa vývoju ďalších prvkov závesnej dopravy. Do roku 2001 Banský výskum vstúpil s víziou úspešnosti a stratégie založenej na exporte. Pripravujú aj otvorenie prieskumnej predajne vlastných produktov strojárskej výroby a polygrafie. Úspech je však podmienený potrebami potenciálnych klientov.

Eva Berčíková

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.