Hospodársky denník
USD47,533 Sk
EUR43,773 Sk
CHF28,419 Sk
CZK1,263 Sk
  Štvrtok  1.Marca 2001

Orientovať sa na trhu práce

AIESEC po piaty raz pripravuje podujatie Národné dni kariéry

Študentská organizácia AIESEC pripravuje už po piaty raz podujatie Národné dni kariéry (NDK), ktoré sa tento rok uskutoční 22. až 23. marca v priestoroch a. s. Výstavisko Bratislava. NDK ponúkajú študentom vysokých škôl, ktorí si hľadajú zamestnanie, možnosť stretnúť sa so zástupcami profitujúcich firiem pôsobiacich na slovenskom trhu. Odborným garantom výstavy je spoločnosť Management Partners Groups, generálnym partnerom celého podujatia sa stala poradenská spoločnosť Accenture.

Vysoký počet zúčastnených firiem a študentov počas predchádzajúcich rokov sú dôkazom atraktívnosti a vysokej úspešnosti tejto na Slovensku ojedinelej aktivity. Krátko pred otvorením ďalšieho ročníka sme v súvislosti s minuloročnými skúsenosťami spojenými s organizáciou a priebehom celej výstavy položili niekoľko otázok zástupcom dvoch zúčastnených firiem: Vande Sinkovej zo spoločností PriceWaterhouseCoopers a Mariánovi Horváthovi zo spoločnosti Procter & Gamble.

Čo vás podnietilo k tomu, aby ste sa zúčastnili na NDK?

Vanda Sinková: - NDK sú jednou z najviditeľnejších aktivít organizácie AIESEC, s ktorou už dlhší čas spolupracujeme. Je to zároveň jedinečná príležitosť osloviť množstvo študentov a prezentovať našu firmu a jej činnosť. Tiež ma teší, že NDK sú platformou, na ktorej sa stretáva mnoho významných firiem pôsobiacich na Slovensku, čo z projektu robí atraktívne a kvalitné podujatie.

Marián Horváth: - Na NDK sa naša spoločnosť zúčastňuje pravidelne už niekoľko rokov, pretože na nástupné manažérske pozície prijímame práve končiacich študentov alebo čerstvých absolventov vysokých škôl.

Je pre vás ako prosperujúcu firmu účasť na NDK otázkou imidžu alebo otázkou získania vysokoškolsky vzdelaných mladých ľudí?

Vanda Sinková: - Nedá mi neparafrázovať známy reklamný slogan Imidž je nanič. Počúvaj inštinkt. Náš imidž tvorí kvalita nami vykonanej práce, účinnosť poradenstva poskytnutého našim klientom, naša práca. A to sa slovami, prezentovaním, či účasťou na nijakom takomto či podobnom projekte dokázať nedá. Preto je pre nás účasť na NDK jednoznačne otázkou kontaktu so študentmi.

Marián Horváth: - Je to, samozrejme, otázka získania kvalitných zamestnancov, nakoľko sme relatívne mladá organizácia, a preto priebežne potrebujeme rozšíriť stav zamestnancov.

Dosiahli ste svojou účasťou na predchádzajúcich ročníkoch nejaký konkrétny výsledok, napríklad zamestnanie zúčastneného študenta?

Vanda Sinková: - Každý rok zamestnávame niekoľko absolventov vysokých škôl, pre mnohých z nich sú NDK prvým osobným kontaktom s nami.

Marián Horváth: - Áno, viackrát.

Akú budúcnosť ma podľa vás organizovanie takýchto a podobných projektov?

Vanda Sinková: - Verím, že projekt bude mať aj naďalej dostatočnú podporu a nadšenie jeho organizátorov, aby sa mohol realizovať aj v budúcnosti.

Marián Horváth: - Myslím, že kým sa budú takéto projekty organizovať na vysokej úrovni, dokážu prilákať dostatočný počet študentov. Ak zároveň získajú podporu zo strán predstaviteľov jednotlivých univerzít, bude pre spoločnosti hľadajúce nových zamestnancov potešením zúčastňovať sa na nich.

Ako hodnotíte záujem zo strany študentov o vašu firmu?

Vanda Sinková: - Sme veľmi potešení a spokojní so záujmom študentov o našu firmu.

Marián Horváth: - Myslím, že percento študentov (zo všetkých zúčastnených), ktorí prejavia záujem o našu spoločnosť, je relatívne vysoký, čiže sme spokojní.

Aký je podľa vás prínos pre študentov zúčastnených na tomto podujatí?

Vanda Sinková: - NDK sú pre študenta jedinečnou príležitosťou preskúmať si aktuálny trh práce, nezávisle porovnať jednotlivé ponuky a správne sa rozhodnúť o svojej kariére.

Marián Horváth: - Už počas štúdia si študenti môžu zistiť, čo firmy vo všeobecnosti požadujú, resp. ponúkajú, a podľa toho prispôsobiť svoj ďalší študijný plán a záujmy. Majú tu tiež na jednom mieste zhromaždené väčšie množstvo firiem, čo im umožňuje efektívne porovnávať a robiť rozhodnutia.

Jana Kováčová

AIESEC Slovensko

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.