|
|||||||||||||||||
Pondelok 12.Marca 2001 |
Nemá to byť iba prezentáciaStúpajúci význam regionálnej politiky Tento týždeň 15. 3. v Žiline otvoria už po desiaty raz brány medzinárodného turistického veľtrhu Expotour - Slovakia 2001, kde na ploche 2-tisíc štvorcových metrov bude vystavovať 70 subjektov, predovšetkým zástupcov turistických regiónov na Slovensku. Návštevníci veľtrhu sa na výstavisku budú môcť prvýkrát stretnúť aj s expozíciou ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja, s ktorou sa prezentujú regionálne rozvojové agentúry, patriace do "integrovanej siete RRA". Nebude chýbať ani Agentúra pre rozvoj vidieka, ktorá vystavuje v osobitnom stánku spolu so Slovenským zväzom vidieckej turistiky a agroturistiky. V porovnaní s minulými rokmi počet vystavovateľov klesá, pričom len v porovnaní s minulým rokom účasť klesla o 30 %. Ing. Peter Berák, riaditeľ Domu techniky a zároveň organizátor výstavby tvrdí, že nie je to v dôsledku nezáujmu, ale nedostatku finančných prostriedkov. Vytráca sa záujem štátnej správy o prezentáciu regiónov. V tomto roku sa aktívne zapojilo len päť okresov a jeden krajský úrad. Hoci môžeme Expotor - Slovakia tematicky porovnať s brnianskou medzinárodnou výstavou Regiontour, v ostatných kritériách má čo doháňať. V otázke regionálnej politiky sú ďalej aj v Poľsku či Maďarsku. Veď kým doma ešte stále doťahujeme Národný program rozvoja cestovného ruchu v SR, česká vláda prijala koncepciu štátnej politiky cestovného ruchu uznesením vlády č. 717 už 14. júla 1999. A čo je ešte dôležitejšie - uvedenému uzneseniu predchádzala dohoda o rozdelení republiky na turistické regióny, aby ich zástupcova mohli začať koordinovať marketing nielen v rámci regiónu, ale aj s Českou centrálou pre cestovný ruch. A ako je to u nás? Akoby sme zatiaľ stáli na kompetenčných sporoch a vypracovanie jedného z najdôležitejších materiálov regionálnej politiky regionalizáciu cestovného ruchu" odkladali z mesiaca na mesiac. Rudolfa Vallová |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |