Hospodársky denník
USD46,991 Sk
EUR43,69 Sk
CHF28,353 Sk
CZK1,262 Sk
  Utorok  13.Marca 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude veľká oblačnosť až zamračené, od západu dážď alebo prehánky. Najvyššia denná teplota 9 až 13, na juhu stredného a východného Slovenska miestami ešte okolo 15, na horách vo výške 1500 m okolo 6, v priebehu dňa od západu ochladzovanie na 1 stupeň. Západný až severozápadný vietor 3 až 6, na juhozápade okolo 8 m/s, na východe slabý južný vietor. V stredu bude prevažne veľká oblačnosť a na mnohých miestach prehánky, od stredných horských polôh snehové. Nočná teplota 7 až 3, denná teplota 7 až 11, na severe lokálne okolo 5 stupňov. Vo štvrtok bude polooblačno až oblačno a miestami, najmä na východe, zrážky. Nočná teplota 5 až 1 stupeň, v údoliach miestami slabý mráz. Denná teplota 8 až 12, na severe okolo 5 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 6.08 a zapadne o 17.54 hod.

Amsterdamoblačno12
Atényjasno18
Belehraddážď14
Berlínpolooblačno11
Bratislavadážď10
Bruseloblačno12
Budapešťdážď13
Bukurešťpolooblačno19
Frankfurtprehánky9
Helsinkioblačno0
Istanbulpolooblačno16
Kodaňprehánky7
Lisabonpolooblačno18
Londýndážď8
Madridpolooblačno18
Milánodážď12
Moskvaoblačno4
Osloprehánky2
Paríždážď11
Prahadážď8
Rímprehánky15
Sofiapolooblačno19
Štokholmoblačno5
Varšavadážď10
Viedeňdážď8
Záhrebdážď16
Ženevadážď11

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.