Hospodársky denník
USD47,374 Sk
EUR43,7 Sk
CHF28,414 Sk
CZK1,261 Sk
  Streda  14.Marca 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude premenlivá oblačnosť a na mnohých miestach prehánky, v polohách nad 700 m väčšinou snehové. Najvyššia denná teplota 8 až 12, na severe okolo 6, na horách vo výške 1500 m klesne na -2 stupne. Západný až severozápadný vietor 3 až 6, na horách okolo 10 m/s. Vo štvrtok bude premenlivá oblačnosť a miestami prehánky, v horských oblastiach snehové. Nočná teplota 4 až 0, v dolinách severného Slovenska okolo -3, denná teplota 7 až 11, na severe lokálne okolo 5 stupňov. V piatok bude prevažne veľká, len na juhu časom zmenšená oblačnosť a početné prehánky. V horských oblastiach a na východe územia prechodne aj v nižších polohách snehové. Nočná teplota 4 až 0, v údoliach miestami okolo -3, denná teplota 7 až 11, na severe okolo 5 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 6.06 a zapadne o 17.56 hod.

Amsterdamprehánky7
Atényoblačno16
Belehradprehánky15
Berlínprehánky8
Bratislavaoblačno11
Bruselprehánky8
Budapešťoblačno12
Bukurešťdážď14
Frankfurtoblačno10
Helsinkisnehové prehánky1
Istanbuloblačno14
Kodaňprehánky6
Lisabonjasno18
Londýnoblačno8
Madridjasno14
Milánodážď12
Moskvaoblačno4
Oslosneženie-1
Parížoblačno10
Prahaprehánky6
Rímoblačno15
Sofiaoblačno17
Štokholmprehánky4
Varšavaprehánky7
Viedeňpolojasno11
Záhrebprehánky13
Ženevaprehánky9

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.