|
|||||||||||||||||
Piatok 16.Marca 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SemaforVčera predpoludním sa uskutočnila prezentačná jazda novej elektrickej vlakovej jednotky radu 425 95 pre Tatranské elektrické železnice (TEŽ) pred zaradením do trvalej prevádzky na trati Poprad Tatry - Starý Smokovec. Nové elektrické vlakové jednotky radu 425 95 pre Tatrancov vyrábajú Železničné opravovne a strojárne Vrútky v konzorciu so švajčiarskymi firmami AD tranz a Stadler. Pre TEŽ ich vyrobia ešte štrnásť kusov. Po skončení tejto dodávky dodajú ešte šesť dieselmotorových jednotiek, ktoré budú jazdiť na podtatranských železničných tratiach. Splatiť dlhy ŽSR na rokovaní s generálnymi riaditeľmi š. p. ZES a SES navrhli postupné splácania dlhov. V prípade, že tento návrh schvália, mohlo by v najbližšom čase dôjsť k obnoveniu dodávok elektriny železniciam, oznámil hovorca ŽSR M. Čikovský. Dlh železníc trom rozvodným podnikom má byť splatený v dlhodobom časovom úseku. Finančná situácia ŽSR by sa mala zlepšiť po tom, čo dnes dostanú poslednú tranžu 60 mil. EUR z celkového 200-miliónového úveru od Európskej investičnej banky. Železnice by mali tiež v tomto roku dostať od štátu záruku za úver vo výške 10,5 mld. Sk, čím sa vytvoria možnosti začať splácať dlhy. Leonardo da Vinci Slovensko sa na základe ponuky poľských železníc zapojilo do riešenia projektu Leonardo da Vinci - Restart 2001. Cieľom projektu je podpora inovačných procesov rôznymi formami profesijného vzdelávania. Projekt bude založený na výbere dvadsať pracovníkov, ktorých sa týka uvoľnenie z práce a majú záujem začať podnikať. Na projekte sa zúčastní aj desať manažérov, ktorí budú vyškolení vo vecnej príprave reštrukturalizácie zamestnania a poskytovania služieb v trhových podmienkach. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |