Hospodársky denník
USD48,846 Sk
EUR43,71 Sk
CHF28,427 Sk
CZK1,265 Sk
  Pondelok  19.Marca 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Svet je naším trhom

Nie je ani jednoduchá, ani bezbolestná cesta k prosperite Slovenska. Hľadáme prácne spôsoby preniknutia do povedomia širokej svetovej verejnosti, budujeme svoj imidž. So striedavým úspechom. Ako by sme si ešte stále neverili, aj v prípadoch, keď máme svetu čo ponúknuť. Prezentácia našej krajiny je mimoriadne dôležitá. A keď niekto vyčituje príliš optimistické hodnotenie našej ekonomickej reformy z vlastných radov, mal by si uvedomiť, ako málo skutočne serióznych informácií o nás vo vyspelých priemyselných krajinách je.

Informácie sa stávajú vskutku kľúčovým prvkom konkurenčnej výhody. Riadenie toku informácií je síce základnou zložkou práce marketingových oddelení, to však všetko nezachráni. Zle poňatá propagácia totiž môže spôsobiť viac škody ako úžitku.

Západní investori, aj keď si už nejaké cestičky k nám našli, ešte stále Slovensko iba objavujú. Mnohé zahraničné cesty ekonomických ministrov do sveta vyniesli viaceré konkrétne ponuky aj v minulosti, mnohé sa ukazujú aj teraz. Ide teraz už iba o to, ako efektívne ich dokážeme využiť. Ak však chceme tieto ponuky vskutku zúročiť, musíme veľmi konkrétne predstaviť vlastné projekty, stanoviť jasné podmienky. S konštatovaním, že včasná informácia a komunikácia je samozrejmosťou, by sme nevystačili, ak by sme zostali iba pri deklarovaní tejto zásady.

Mnohé slovenské podniky sa pokúšajú oživiť svoje výrobné programy, hľadajú si vlastnú cestu na zahraničné trhy. Mnohí malí a strední podnikatelia investujú nemalé finančné prostriedky, aby sa mohli zúčastniť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách. Našich remeselníkov už poznajú v Mníchove, potravinárov v Taliansku, Nemecku, strojárov v Indonézii... Potvrdilo sa, že trojuholník, výroba-obchod-zákazník, má svoje nemeniteľné zákonitosti.

Okrem takých hodnôt, akými sú o. i. hrubý domáci produkt, podiel štátnych a privatizovaných podnikov, inflácia, kúpna sila obyvateľstva, je jedným z nepriamych ukazovateľov rozvoja trhového hospodárstva u nás aj neustále zvyšovanie výdavkov na reklamu. Ibaže, v chudobných slovenských ekonomických vodách najmä malí a strední podnikatelia pričasto musia znižovať práve túto položku. A tak sme hlboko pod priemerom vyspelého ekonomického sveta.

Ak však firmy budú zabúdať na propagáciu svojich zámerov a výsledkov, zastavia sa hneď na začiatku. Tvrdenia: my to nepotrebujeme, my sa predávame dobre aj bez reklám, neobstoja. Obchod je zbraň, účinná i nebezpečná. Ak sa nedokážeme pohybovať na poli obchodovania, nebudeme úspešní. Samozrejme, dnes nie je možné investovať bez rýchlych výsledkov. Aj preto je nadväzovanie nových obchodných kontaktov imperatívom dňa. Platí aj ďalší. Obchod a reklama sú spojené nádoby, je to nepretržitý dialóg na tému obrat a zisk.

Slovensko pomaly búra bariéry nedôvery. Aj vďaka tomu, že sa zastavil pokles ekonomiky. Je na nás, ako dokážeme ponúknutú šancu využiť. Musíme ešte razantnejšie budovať svoj imidž, musíme obchodovať, predávať, objavovať nové netradičné trhy. Prezentácia firiem na medzinárodných veľtrhoch a výstavách je práve taká dôležitá ako napríklad miera zisku.

- do plôšky -

Veľtrhy pomáhajú prezentovať Slovensko ako vyspelú modernú krajinu. Je dobre zopakovať si, že rozvoj výstavníctva podporí ekonomickú reformu, pretože umožňuje kontakt našich výrobcov s výrobcami celého sveta a sprostredkúva obchod. Prostredníctvom výstav a veľtrhov „prišiel“ svet k nám a my sa dostávame viac a názornejšie do povedomia zahraničnej verejnosti. Prioritným záujmom vystavovateľov je úspešné uzatváranie obchodných kontraktov a predaj vystavených exponátov. Je to však aj miesto, kde naši výrobcovia a podnikatelia majú možnosť priamej konfrontácie svojich výrobkov s vyspelou zahraničnou konkurenciou. Vývoj smeruje k tomu, aby každý veľtrh či výstava boli skutočne účinným a fungujúcim nástrojom obchodu pre tú-ktorú cieľovú skupinu nositeľov ponuky a dopytu. Špecializované veľtrhy - to je tendencia, ktorá sa prejavuje vo vyspelom svete a začína sa aj u nás. To je základ efektívnosti tohto odboru.

Počasie

Dnes bude veľká oblačnosť až zamračené a na väčšine územia občasný dážď. Popoludní prechod k premenlivej, časom zmenšenej oblačnosti a slabnúcim prehánkam. Hranica sneženia postupne klesne na 700 m. Najvyššia denná teplota 9 až 13, na severe okolo 7 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m spočiatku okolo 0 klesne popoludní na -4 stupne. Slabý premenlivý, popoludní od západu severozápadný až severný vietor 5 až 10, na juhozápade v nárazoch okolo 17 m/s. V utorok bude polojasno až oblačno. Miestami občasné sneženie alebo snehové prehánky, na severe spočiatku trvalejšie. Popoludní na juhozápade pribúdanie oblačnosti. Nočná teplota 2 až -2, v dolinách okolo -5 stupňov, denná teplota 4 až 8 stupňov, na severe a miestami aj východe okolo 1 stupeň. V stredu bude od západu veľká oblačnosť až zamračené a postupne na mnohých miestach sneženie, ktoré cez deň prejde v nížinách západného Slovenska do dažďa so snehom alebo dažďa. Nočná teplota 0 až -4, na severe a východe okolo -8 stupňov, denná teplota 3 až 7, na severe a východe okolo 1 stupňa. Slnko vyjde zajtra o 5.56 a zapadne o 18.03 hod.

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 15. 3. 2001: Bratislava 99, 50, Sliač 97,29, Košice 98,28, Poprad 92,67, za 16. 3. 2001: Bratislava 99,63, Sliač 97,66, Košice 98,64, Poprad 93,00, za 17. 3. 2001: Bratislava 98,42, Sliač 96,65, Košice 97,73, Poprad 92,15.

Amsterdamsnehové prehánky2
Atényoblačno19
Belehradpolooblačno18
Berlíndážď2
Bratislavadážď10
Bruselsnehové prehánky4
Budapešťzamračené11
Bukurešťoblačno19
Frankfurtsnehové prehánky6
Helsinkisneženie-6
Istanbulzamračené18
Kodaňsnehové prehánky0
Kyjevzamračené6
Lisabonoblačno16
Londýnpolojasno5
Madridoblačno15
Milánooblačno14
Moskvasneženie-5
Oslooblačno -4
Paríždážď8
Prahadážď7
Rímoblačno18
Sofiadážď16
Štokholmsnehové prehánky-1
Varšavadážď4
Viedeňoblačno10
Záhreboblačno14
Ženevazamračené10

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.